BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

MM Klaszter: dallamos fejlesztés

Már keresik a megfelelő üzleti partnereket a most készülő online rádiós alkalmazáshoz

Közel 5,5 milliárd forint értékben 16 fejlesztési projekt indult el 2009–10 között a Mobilitás és Multimédia Klaszter kis- és középvállalkozásainak összefogásában – tudtuk meg Pukler Gábortól, a szervezet elnökétől. Ezen kezdeményezések mellett további négy prototípus piaci bevezetése is zajlik, amelyeket a 2009-ben megrendezett Prototípus versenyből választottak ki.

A szervezet 2010-ben elindította kockázatitőke-programját, amelynek keretében négy társaság tőkebevonását menedzselik. Az eddigi tárgyalások eredményeként az egyik cég eljutott az exkluzív ajánlattételi szakaszba – közölte Pukler Gábor.

Az idei év egyik legjelentősebb sikerének azt tartja a Mobilitás és Multimédia Klaszter elnöke, hogy a szervezet bekerült az Európai Unió kiváló klaszterei közé. Az EU közel 2000 klaszteréből alig nyolcvanan jutottak be az elitbe, és Magyarországról csupán két klaszter büszkélkedhet ezzel a címmel.

Az elmúlt egy évben indult fejlesztési projektek megvalósítása során közel 200 új munkahely jön létre, 2011-től pedig innovatív, a csúcstechnológiát képviselő magyar termékek és szolgáltatások jelenhetnek meg a piacon.
Az újdonságok egyike a 3G Multimédia Kft. által kidolgozott rendszer, amelynek fejlesztése jelenleg az utolsó fázisban van, és már keresik a leendő partnereket is. A megoldás folyamatos internetkapcsolat mellett teszi lehetővé a zenehallgatást, személyre szabott, a felhasználó aktuális hangulatához alkalmazkodó online rádióként működik majd – ismertette a rendszert Sziklay-Pap Ferenc, a 3G Multimédia Kft. ügyvezető igazgatója.

A felhasználóknak ráadásul nem is kell aktívan részt venniük a zenék kiválasztásában, ugyanis előzetes beállítások, illetve a regisztráció során megadott adatok alapján a rendszer saját maga képes összeállítani az adott hangulathoz illő választékot. A rendelkezésre álló kínálat nagyságáról pontos adatot nem közölt Sziklay-Pap Ferenc, annyit azonban elmondott, hogy szeretnék a korlátlanság érzését nyújtani a felhasználóknak.

A megoldás mellett az üzleti modell is újszerű, hiszen nem saját maguk által üzemeltetett netes zeneáruházat terveztek a cégnél, hanem arra készülnek, hogy a kifejlesztett platformot értékesítik majd komoly marketing- és márkaépítési tapasztalattal, illetve felhasználói táborral rendelkező partnerek számára. A vevők határozhatják meg, hogyan néz ki majd a felület, amelyen keresztül a kezdeményezést használni lehet, illetve azt is, hogy milyen néven jut majd el a felhasználókhoz. A potenciális ügyfelek főként a távközlési szolgáltatók, a médiavállalkozások, illetve a bankok és az FMCG-cégek közül kerülhetnek ki. A megoldás fő vonzerejét az jelentheti ezen társaságok számára, hogy olyan szolgáltatást kínálhatnak, amely megkülönbözteti őket riválisaiktól, és alkalmas lehet arra, hogy pozitív érzelmi kötődést alakítson ki a fogyasztóban. A fejlesztés jelenleg az utolsó fázisban van, és már keresik a leendő partnereket is – tette hozzá Sziklay-Pap Ferenc.

A megoldás sikerének kulcseleme, hogy a felhasználók úgy érezhessék, ingyen jutnak hozzá – mutatott rá a 3G Multimédia Kft. ügyvezetője. A cégek dönthetnek úgy, hogy az előfizetési díjon keresztül fizettetik meg a netes zeneszolgáltatás költségeit a fogyasztókkal, de szerencsésebb konstrukció lenne, ha a marketing-költségvetésükből vagy a médiacégeknél a hirdetési bevételeikből finanszíroznák a kezdeményezést, és valóban nem kerülne semmibe az embereknek. Persze ehhez jelentős szemléletváltásra van szükség a potenciális partnerek körében, de Sziklay-Pap Ferenc szerint egyáltalán nem reménytelen a helyzet. A projekt kivitelezéséhez az MM Klaszteren keresztül 280 millió forintnyi uniós pályázati forráshoz jutottak a fejlesztők.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek