Cégvilág

Közösen harcol a Google ellen a Facebook és a Microsoft

A mai bejelentés szerint együttműködési megállapodást kötött a világ legnagyobb szoftvercége és a legnagyobb közösségi portál.

A döntés értelmében a Microsoft figyeli a Facebookon elhelyezett véleményeket és azokat felhasználja saját, Bing nevű keresőjében és ezekkel együtt alakítja ki a találatok listáját. "A Google birtokolta a hagyományos webet, a Facebook pedig a modern, közösségi internetet. Ez az igazi hosszútávú konfliktus, amelyben a Microsoft csak másodlagos szerepet játszik" – kommentálta a bejelentést a Gartner elemzője.

A Microsoft 2007-ben 240 millió dollárért vásárolt 1,6 százalékos részesedést a közösségi portálban, amellyel több területen is együttműködik. A Reutersnek nyilatkozó szakértők szerint a ma bejelentett üzlet azonnal hatással lehet a Bing részesedésére, hiszen ezáltal Redmond egy olyan adathalmazhoz fér hozzá, amely a nagy rivális Google számára elérhetetlen.

Mint arról már korábban is beszámoltunk, a Google keresési találatainak rangsorolása során a saját algoritmusát használja, amelyben nem játszanak szerepet a közösségi portálokon feltüntetett "kedvelések". Ugyanakkor a szakértők szerint a közösségi tevékenység kiemelkedő szerepet játszik a hírek és így a márkák megítélésében. Tekintve, hogy a Facebook jelenleg 500 millió felhasználóval rendelkezik, a portálnak ez a Google számára láthatatlan belső hálózati rendszere komoly értéket képvisel az új marketing módszerek iránt érdeklődő vállalatok számára. Azzal, hogy a Microsoft a "közösségbe látva" formálja keresési rangsorait, jelentős előnyt jelenthet, hiszen a hirdetni vágyó vállalatok bizonyítva láthatják, hogy a Microsoft keresőjén keresztül célzott kampányokat folytathatnak.

 

kereső hirdet találat Microsoft Bing Google Facebook keresés
Kapcsolódó cikkek