BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Xbox Live a T-Home-nál is

Magyarországon már több millióan játszanak online

Játékpiac. November 10-től Magyarországon is elérhető a Microsoft Xbox 360 konzol online rendszere, az Xbox Live szolgáltatás, amely a hónap közepétől a Magyar Telekom lakossági ajánlataiba is bekerült. A világ egyik legnagyobb online játékos közösségeként ismert, több mint 25 millió aktív felhasználóval rendelkező szolgáltatás hazai bevezetése újabb mérföldkő az otthoni szórakoztatásban, hiszen az élmények megosztása mellett mostantól az online ismerősök tudása is összemérhető. Mindez nemcsak otthoni kikapcsolódásra, hanem barátokkal és ismerősökkel való közös játékra is lehetőséget ad.

Az Xbox Live előfizetést és Kinect szenzort tartalmazó csomag érdekessége, hogy a résztvevők kontroller nélkül, a teljes testüket használva játszhatják a videojátékokat. A szolgáltatással előfizetési díj nélkül személyes profil készíthető, amely a játékos nevét (Gamertag) és az őt megtestesítő figurát (Avatar) tartalmazza. Ezenkívül fényképek megosztására, az Xbox Live piactéren való böngészésre, játékdemók letöltésére, az Xbox Live Arany tagsággal együtt többszereplős játékra vagy a Video Kinect segítségével videobeszélgetésre is alkalmas.

Magyarországon az internetezők 65 százaléka, 2,3 millió fő játszik valamilyen rendszerességgel online módon, s közülük egyre többen vannak, akik a sokszereplős játékokkal (Massively Multiplayer Online Game – MMOG) töltik a szabadidejüket. A már több százezer fős magyarországi MMOG-tábor éppúgy játszik stratégiai, mint szerepjátékokkal – derül ki GKIeNET–T-Mobile kutatásából. Közülük a legtöbb magyarországi MMOG-felhasználó a 18–29 éves internetezők közül kerül ki, míg arányaiban a 15–17 éves korosztályban játszanak a legtöbben.

A legtöbb felhasználót egyértelműen az MMORPG játékok vonzzák, a legtöbb fejlesztés is a masszívan többszereplős online szerepjátékok létrehozására irányul. A Wikipedia szerint már több mint kétszáz, a www.onrpg.com szerint több mint háromszáz MMORPG létezik a világon. A játékok megközelítőleg 70 százaléka pedig képzelt világban játszódik. A Magyarországon is a legnépszerűbbnek számító World of Warcraft havi díja megközelítőleg 13 euró, ez mintegy 3600 forintos kiadást jelent egy játékosnak.

A gazdasági recesszió ellenére mind a játékkonzolokra, mind a PC-kre fejlesztett MMOG-játékok piaca növekedett Magyarországon, a kutatás során megkérdezett játékosok közel háromnegyede havi szinten elfogadhatónak tartott 2000 forint körüli kiadást tervez kedvenc játékára. vg

Sokszereplős játéktípusok

Az MMOFPS (Massively Multiplayer Online First Person Shooter) sokszereplős internetes, belülnézős lövöldözős játék, amelyben a felhasználók együttesen vagy egymás ellen küzdve oldanak meg harci feladatokat

Az MMORTS (Massively Multiplayer Online Real Time Strategy) sokszereplős internetes stratégiai játék, ahol akár több ezer játékos egyszerre is megvalósíthat stratégiai feladatokat

Az MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-playing Game) masszívan többszereplős online szerepjáték

A felsoroltakon kívül már majdnem minden játéktípusból készül olyan változat, amelyet csak internetkapcsolaton keresztül lehet igénybe venni, idesorolhatók többek között a menedzsmentjátékok, a sport- és verseny-, valamint a szociális játékok, mint például a Second Life

Az MMORTS (Massively Multiplayer Online Real Time Strategy) sokszereplős internetes stratégiai játék, ahol akár több ezer játékos egyszerre is megvalósíthat stratégiai feladatokat

Az MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-playing Game) masszívan többszereplős online szerepjáték

A felsoroltakon kívül már majdnem minden játéktípusból készül olyan változat, amelyet csak internetkapcsolaton keresztül lehet igénybe venni, idesorolhatók többek között a menedzsmentjátékok, a sport- és verseny-, valamint a szociális játékok, mint például a Second Life-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.