Cégvilág

A Google korának vége

A Forbes magazin elemzése szerint a keresőóriásnak be kell látnia, hogy véget ért az az idő, amikor egyeduralkodóként irányította a web fejlődését. A következő évek főszereplője a Facebook lesz, a Google-nak pedig módot kell találnia arra, hogy talpon maradjon ebben az új világban.

A Forbes szerint a Google-nak azért kell új utat keresnie, mert nem élhet meg a végtelenségig a keresési piac uralmából. A lap emlékeztet arra, hogy az Orkuttal, a Buzz-zal és a Wave-vel a Google már megpróbált a ma egyre népszerűbb közösségi világ felé fordulni a keresőóriás, de egyelőre egyik kísérlete sem hozott átütő sikert.

Eközben a Facebook dinamikusan növeli felhasználóinak számát, folyamatosan alakítja a portál küllemét és egyúttal mindent megtesz azért, hogy magához vonzza a befektetőket. A Facebook a következő évben 3,2 milliárd dollárt keres majd online hirdetésekkel, ami több, mint a Google display hirdetési üzletágának eredménye.

A Forbes szerint a Google-nak pár tanácsot érdmes megfogadnia, ha lépést akar tartani a világ legnagyobb közösségi portáljával, ezek egyike, hogy ne próbálja meg másolni azt. A jelek szerint a kaliforniai óriáscég most egy Google Me becenevű projekten dolgozik, amelynek lényege, hogy minden, a Google által nyújtott szolgáltatásba belevinnék a közösségi elemet. A stratégia újragondolása aktuális, hiszen a Gmailhez kapcsolt Buzz (Zümm) bevezetése komoly felháborodást keltett, mivel kiderült: a Google automatikusan kiépíti a felhasználók kapcsolati hálóját, anélkül, hogy erről megkérdezné őket.

A Google azóta visszakozott és a jelek szerint a Facebook gyenge pontjaira koncentrál. Ezek közé tartozik a felhasználói csoportok kezelése, amellyel kapcsolatban egy Google munkatársa 224 oldalas prezentációval állt elő pár hónapja. A Facebook persze rögtön válaszolt a kihívásra és megjelentette a Groups nevű alkalmazást, amely arra hivatott, hogy helyrehozza az említett hiányosságot. A Google nem véletlenül hangsúlyozza rendszeresen a személyiségi jogok tiszteletét – a lap szerint ezzel kijátssza a Facebookkal kapcsolatos problémák közül az ütőkártyát, vagyis az adatkezelési anomáliákat.

És persze a Google megkezdte a start up cégek felvásárlását azért, hogy rajtuk keresztül közelebb kerüljön a közösségekhez. Ennek része lett volna a kuponforgalmazó Groupon felvásárlása, ami viszont meghiúsult, miután a kiscég elutasította a Google vételi ajánlatát. Elemzők szerint a keresőcég tovább folytatja a vásárlási célpontok felkutatását.

felvásárlás Orkut Buzz közösségi portál Google Facebook gmail
Kapcsolódó cikkek