BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brüsszel vizsgálja a Google hirdetési gyakorlatát

Az Európai Bizottság hivatalos vizsgálatot indított a Google hirdetési gyakorlatával kapcsolatban azt követően, hogy a konkurens keresőszolgáltatók bepanaszolták az amerikai óriást Brüsszelnél. A Google találati oldala kétféle tartalmat jelenít meg, az egyik a fizetett hirdetések, amelyeknél jelzi is, hogy promóciós ajánlatokról van szó. A másik maga a találati lista, amelyet a keresőalgoritmusok állítanak össze. A vizsgálatnak azt kell eldönteni, hogy a Google valóban csökkentette-e a rivális szolgáltatók besorolását, ami miatt azok az egyes találati oldalakon jóval hátrább jelenhettek meg.

A bizottság – amely 2010. február óta nem hivatalosan már vizsgálódott ezzel kapcsolatban – ugyanakkor hangsúlyozta, a tegnapi bejelentés nem jelenti egyben a Google elmarasztalását is a szóban forgó ügyben.

A Google a következő állásfoglalást adta ki a vizsgálattal kapcsolatban: „A hirdetéseket minden esetben egyértelműen megjelöljük, megkönnyítjük a felhasználók számára, hogy adataikat magukkal vigyék, amikor szolgáltatást váltanak, és nagy összegeket fektetünk a nyílt forráskódú projektekbe. Ennek ellenére mindig van fejlesztenivaló, és együttműködünk a bizottsággal, hogy minden felmerülő aggályt eloszlassunk.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.