Youku és Dangdang aratott Amerikában
Az egyikük az Amazonhoz hasonlító, internetes kereskedelemmel foglalkozó Dangdang, a másik pedig a YouTube-ot másoló videómegosztó, a Youku, amelyek részvényeit szerdán hoztak forgalomba a Wall Streeten.
A Youku nyújtotta a legjobb teljesítményt, csaknem megháromszorozta a 12,80 dolláros kínálati árat, míg a Dangdang értéke csaknem megkétszereződött 24 óra alatt. Ezzel a Youku öt éves rekordot döntött meg az amerikai tőzsdei bevezetésekkor elért emelkedéssel.
A hirdetésbevételekből élő Youku egyébként egy év alatt 1 000 százalékkal növelte árbevételét, bár a cég eddig nem könyvelt el nyereséget. A tőzsde zárásakor a Youku piaci értéke 3,4 milliárd dollár volt.
Az idén New Yorkban a tőzsdére bevezetett cégek 35 százaléka kínai volt, csak ezen a héten további három vállalat indul el a börzén. Az ország vállalatainak 30 százalékos átlagos hozama jelentősen meghaladta az átlaghozamot, amely a Renaissance Capital brókercég adatai szerint csak 19 százalékot tett ki. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők szerint a kínai internetes cégek elsőrangú célpontok a befektetők számára, hiszen a kommunista ország rohamos fejlődése és az internet, mint piaci lehetőség esetükben együtt jelenik meg.