Cégvilág

Nem nyertek a forgalmazók a benzinár-csúcson

A magyarországi üzemanyag-forgalmazók csak piaci okból nyúlnak a tarifáikhoz.

Sokak szerint jól jöhet a hazai üzemanyag-kiskereskedőknek a felfelé kúszó benzin- és dízelár. Csakhogy e társaságoknak a bevételük mintegy kétharmadát (adótartalmát) továbbítaniuk kell a költségvetésnek, ki kell fizetniük a nagykereskedőket, közben pedig zsugorodik a piacuk. Vajon nyernek-e még így is az elszabadult benzin- és dízelárakon? Ha nem, akkor hogyan reagálnak az egymást követő árcsúcsokra, s nem tudnak-e, nem akarnak-e azokból ők maguk is lefaragni valamicskét?

A Világgazdaság által megkérdezett társaságok vagy kitértek az árrésük alakulására vonatkozó kérdés elől, vagy kijelentették, hogy nem nyertek, nem is nyerhettek az üzemanyag-dráguláson. „Mivel a nagykereskedelmi árak változását követik a kiskereskedelmiek, társaságunknak a kiskereskedelmi árak emelkedése nem jár árrésnövekedéssel, hiszen a nagykereskedelmi árak emelkedésével beszerzési költségeink is nőnek” – magyarázta például Nagy István, az Agip Hungária töltőállomás hálózati igazgatója. A Shellnél ehhez hozzátették, hogy emiatt a közel 10 százalékos iparági volumen-visszaesés a kiskereskedelmi bevételek csökkenését is jelentette.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek