Cégvilág

Túl nagy falat a Nike az Adidasnak

Öt éven belül 50 százalékkal 17 milliárd euróra emelné az Adidas forgalmát a konszern elnök-vezérigazgatója Herbert Hainer. A világelső konkurens Nike-t azonban így sem fogja túlszárnyalni a német sportszergyártó.

„A nagyság nem minden” – hangoztatja mottóját az Adidas vezére, aki most már nem szeretne világelső lenni. Herbert Hainer a Welt am Sonntag német lapban megjelent interjúban közölte, 2015-ig dinamikusabb növekedést szeretnének produkálni a világelső Nike-nál, az, hogy termékforgalomban csupán a második helyen szerepelnek az nem számít – mondja Hainer.

Úgy látja, az Adidasnak a következő években remek növekedési lehetőségei vannak. Ugyanakkor megerősítette, hogy 2015-ig 50 százalékkal 17 milliárd euró forgalmat kíván elérni. A Nike vezetősége ugyanezen időtartamra 40 százalékos növekedést irányzott elő, amely öt év múlva 27 milliárd dolláros eladást jelent. Ezzel a Nike lassabb bővülést produkál majd, de továbbra is tartja a globális piacvezető helyét a sportszergyártásban.

A 2005-ben felvásárolt, évek óta gyengén teljesítő Reebok leányvállalat teljesítményével elégedett Hainer. Elmondása szerint azonban arra még várni kell, hogy az amerikai vállalat olyan árbevétel arányos nyereséget produkáljon, mint az Adidas.

Hainer szerint a Reeboknak nagyobb nemzetközi vevőközönségre van szüksége, hogy megfelelő módon tudjon növekedni. Európában és Ázsiában ugyanis nagyobb árréssel tudnak eladni, mint az Egyesült Államokban. Az Adidas a következő években nem tervez komoly felvásárlást – tette hozzá a vezér.

Hervert Hainer Adidas sportszergyártó 2015 Nike Adi Dassler puma Reebok
Kapcsolódó cikkek