Cégvilág

A FIAT abban bízik, hogy az amerikaiak gyorsan felejtenek

A FIAT huszonhét év után ismét megjelenik az amerikai autópiacon, az olasz gyártó abban bízhat, hogy a tengerentúlon már elfelejtették, miért is kellett kivonulnia az országból annak idején.

A FIAT nem kisebb reménységgel, mint az 500-as modellel szeretné meghódítani az amerikai piacot, a tervek szerint a cég 50 ezer kisautót ad el az év végéig. A FIAT ezúttal új szövetségesével, a Chryslerrel készül betörni az amerikai szektorba és nem csak a Fiat, hanem az Alfa Romeo márkának is igyekszik előkészíteni a terepet a Cinquecentóval.

"Az amerikaiaknak nem jó a hosszú távú memóriájuk, ezért valószínűleg mostanra már elfelejtették, hogy milyen minőségi gondok jelentkeztek a FIAT-nál az Egyesült Államokban a nyolcvanas években" – mondta az MSNBC-nek az AutoPacific elemzője. A FIAT éppen az állandó műszaki gondok miatt volt kénytelen elhagyni az országot, mint ismeretes, az amerikaiak ebben az időben azt mondták, a FIAT a Fix It Again Tony (Javítsd meg újra Tony) rövidítése.

De az új 500-as sokkal jobb autónak ígérkezik az elemzők szerint, ennek ellenére a többszörös díjnyertes miniautónak nem csak a saját hírnevével kapcsolatos aggodalmakat, de az amerikaiak kisautókkal kapcsolatos averzióit is le kell küzdenie. A FIAT bizakodik, hiszen 2004 óta több mint kétszeresére emelkedett a kisautók eladása az Egyesült Államokban, az olasz cég becslései szerint 2014-re eléri a 896 ezer egységet az éves értékesítés.

Egyesült Államok eladás Cinquecento kisautó fiat miniautó Chrysler amerikai
Kapcsolódó cikkek