BUX 43,071.03
-0.07%
BUMIX 3,823.19
+0.35%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,166
-0.54%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.16%
-3.11%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,545
+0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
0.00%
OPUS 152.4
+0.40%
+0.51%
0.00%
-0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,832
+0.78%
+1.32%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+2.43%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
0.00%
+1.24%
0.00%
-3.70%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jogorvoslatért folyamodott az Orangeways

Az Orangeways jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) annak megállapítására, hogy a BKV Zrt. valós és okszerű indokok nélkül minősítette eredménytelennek a midibusztendert.

A pályázat messze legkedvezőbb ajánlatát benyújtó Orangeways Zrt. álláspontja szerint a BKV által megjelölt indokok nem felelnek meg a közbeszerzési törvény azon feltételeinek, amelyek mentesíthetik az ajánlatkérőt az ajánlatok elbírálásának kötelezettsége alól. Az új járművek forgalomba állításának elhalasztása naponta több mint 30 millió forintos veszteséget okoz a BKV számára.

A BKV november 19-i döntésével a tender győztesének az Orangewayst hirdette ki, amely a szerződés hatéves időtartamára 1,3, illetve 3,2 milliárd forinttal kedvezőbb ajánlatot nyújtott be két versenytársánál. Ezt az eredményt a tender harmadik helyezettje elsősorban az Orangeways kirívóan alacsony ajánlati árára hivatkozva támadta meg a KDB-nél, amely a BKV-t új döntés meghozatalára kötelezte. Az Orangeways a BKV felhívására részletes költségkimutatásban igazolta ajánlatának gazdasági megalapozottságát. Ezt követően február 17-én a BKV a pályázatot – a KDB határozatától teljesen független indokok alapján – eredménytelenné nyilvánította.

 Bózsik András, az Orangeways stratégiai igazgatója elmondta: „Miután egyértelműen kimutattuk, hogy az általunk kínált üzemeltetési költségszint reális, megütközéssel értesültünk a tender eredménytelenné nyilvánításáról. Az eddig megismert indokok nem állják meg a helyüket. A szerződést a későbbi átalakítások során a BKK jogutódként probléma nélkül át tudja majd venni. Bizonyítható, hogy a pályázat feltételeiben a kiírás óta nem történt változás, így új szempontok – mint például új, eddig nem ismert szerződéses elemek – az elmúlt egy hónap során sem merülhettek fel. A BKV pedig időközben nem vált képtelenné a szerződés teljesítésére, hiszen ez esetben a napi 30 millió forinttal magasabb önköltségű jelenlegi közszolgáltatást sem tudná a továbbiakban ellátni.”

 Bózsik András hozzátette: „Nem csupán bennünket érhet csalódásként a döntés, amely minden bizonnyal csak magasabb áron, ráadásul jelentős késedelemmel teszi lehetővé a jelenlegi, kiszolgált midibuszpark cseréjét. Mindezeket szem előtt tartva döntöttünk a jogorvoslati eljárás kezdeményezéséről.”

 Mint ismeretes, a BKV midibusztendere 8 budapesti buszjáraton 40 új autóbusz üzembe állítására és folyamatos működtetésére vonatkozott. A tervek szerint a korszerű, alacsonypadlós midibuszok közül tizenöt közlekedne a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A (a köznyelvben Várbusznak keresztelt) és a 116-os járat vonalain. A többi jármű a Gellérthegyen (27-es), a Rózsadombon (191-es), az Infoparkban (203-as), Óbudán (237-es), valamint Budafokon (251-es) váltaná le fokozatosan a jelenleg üzemelő, immár kritikus állapotban lévő Ikarus 405-ös típusú járműveket.

 Miközben az érintett midibuszok üzemeltetése 2010. első félévében 541 forintos közvetlen önköltséget jelentett a BKV számára kocsikilométerenként (kkm), az Orangeways által ajánlott ár 379 forint/kkm volt. Ezzel egyidejűleg a VT-Transman 475, a Vértes Volán pedig 610 forint/kkm nettó ajánlati árat nyújtott be.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek