A BP becslése a nyersanyagárak folyamatos emelkedésére alapoz; különösen az acélalapanyag vasérc árnövekedése hathat jelentősebben a beruházás költségeire. A vasérc ára az elmúlt egy évben közel 50 százalékkal emelkedett. A BP a két kisebb rivális projekt, ITGI és a TAP költségeit jóval alacsonyabbra teszi. Míg a BP becslései szerint a 3200 kilométeres Nabucco 14 milliárd euróba kerülne, a mintegy 300 kilométernyi vezeték kiépítését szükségessé tevő ITGI csupán 2,5 milliárd euró lenne, mert ez már meglévő törökországi vezetékhez kapcsolódna. A legolcsóbb és legrövidebb vezeték a TAP-gázvezeték lenne, 1,1 milliárd eurós költséggel. Ugyanakkor mindkét kisebb vezeték szállítási kapacitása csak egyharmada lenne a Nabucco kapacitásának.
A Nabucco konzorcium szerint nem kell egyesíteni a Nabucco és az ITGI, illetve a TAP gázvezeték-beruházásokat; ugyanakkor Reinhard Mitschek, a konzorcium ügyvezető igazgatója a Dow Jones hírügynökségnek a napokban nyilatkozva azt is elmondta: a végső döntés a Nabucco-beruházásról nem születik meg 2012 eleje - vagy legjobb esetben 2011 vége - előtt, így a vezeték építése legkorábban csak 2012-ben kezdődhet.
A konzorcium kedden lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Nabucco gázvezeték 7,9 milliárd eurós beruházási költségét a Nabucco 2005-ös megvalósíthatósági tanulmányának alapján határozták meg. A megadott összeg felülvizsgálat tárgyát képezi, melynek valós tényeken alapuló eredményét a jelenleg zajló részletes műszaki tervezési szakasz lezárását követően a Nabucco közreadja. Amíg ez megtörténik, bármely, más forrásból származó, a Nabucco költségeivel kapcsolatos adat nem több, mint feltételezés.