Cégvilág

A nekünk gyártott autóké lehet a jövő - Top márkák, itt

Nem lehetnek büszkék a múlt havi eredményeikre a nyugat-európai autókereskedők. Megtört az október óta hónapról hónapra emelkedő tendencia, és az EU-tizenötök személykocsi eladásai – a tavalyi márciusi összeghez képest – 5,3 százalékkal 1,489 millióra csökkentek.

A negyedéves összesítés viszont az első két havi viszonylagosan jobb eredmény révén csupán 2,8 százalékos csökkenést mutat. Más a helyzet a "keleti blokkban", a tíz új tagországban, ahol márciusban 1,2 százalékkal 70 ezer fölé bővültek az eladások, a negyedéves összesítés pedig 6,4 százalékos növekedést, és így 177 ezres  értékesítési szintet mutat.

"Bár az év első három hónapjában néhány pozitív jelet érzékeltünk, az érettebb autópiacokon mutatkozó gazdasági bizonytalanság lerontotta az értékesítéseket. Ennek ellenére bíztató látni a kelet- és közép-európai növekedést, a térségben megtelepedett gyártók a jövőben is kétség kívül folytatják a terjeszkedést.

A régiós siker eléréséhez elengedhetetlenek lesznek a kifejezetten Közép-Európának tervezett autók" – kommentálta az adatokat Gareth Hession, a JATO piackutatásért felelős alelnöke.

A legnagyobb növekedést az első negyedévben valamint a múlt hónapban a balti államokban regisztrálták – Lettországban például 161 százalékot –, de a "nagy ötök", a hagyományosan legerősebb piacok közül csupán a francia és a német bővült március végéig. Igaz, az előbbi 9 százalékkal 647 ezerre emelte eladásait, az utóbbi pedig 14 százalékkal 763 ezer fölé. Hasonlóan jó a helyzet az Izland, Norvégia, Svájc alkotta EFTA-tömörülésben, ahol az első három hónapban egytizedével 107 ezerre nőtt a forgalom.


autóipar autó JATO értékesítés Közép-Európa elemző
Kapcsolódó cikkek