Cégvilág

Értelmesebb célokra is költhetnék az adófizetők pénzét?

Értelmesebb célokra is lehetne fordítani az adófizetők pénzét, mint autógyárak támogatására – állítja a Levegő Munkacsoport többek közt azzal érvelve, hogy az autóipar válságban van.

Ezzel szemben soha nem készült a világon annyi személyautó, mint tavaly. Az Opel német márka: a VDA (német járműipari szövetség) szerint az első negyedévben 1,494 millió személykocsit gyártott a német autóipar, 8 százalékkal többet, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Azzal is érvel a munkacsoport az Audi és az Opel beruházásainak magyar kormánytámogatása ellen, hogy "a gépkocsikhoz út és üzemanyag szükséges, méghozzá óriási mennyiségben, amelyekre egyáltalán nem a hazai magas hozzáadott érték és élőmunka-igényesség, hanem az alacsony hozzáadott értékű és a tőkeigényesség jellemző, ami már most is hatalmas összegeket szivattyúz ki az országból."

Ma hivatalosan is megkezdődött Szentgotthárdon az a szeptemberben bejelentett 500 millió eurós beruházássorozat, amely révén a világ egyik vezető motorgyára lesz a General Motors Powertrain Kft. üzeme. A magyar kormány hosszú távú együttműködést kínáló partnert lát a General Motorsban – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a helyszínen, hozzátéve: Magyarország azzal segíti Európát, hogy jó befektetési lehetőséget kínál, hozzájárul ahhoz, hogy a termelő beruházások ne hagyják el a régiót.

Mint arról beszámoltunk, az Audi beruházás 11,2 milliárd forintnyi állami támogatást kap, míg az Opel 5,5 milliárd forintos állami támogatást kap szentgotthárdi gyárának bővítéséhez.

 

Levegő Munkacsoport támogatás adófizetők Audi autógyár Opel
Kapcsolódó cikkek