A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteki közleménye szerint harminc napon belül kell fizetnie a tulajdonrészt átvevő Airport Hungary Tanácsadó Kft.-nek. A határidő ez esetben 2011. június 18. volt, ezért élt most az opciós joggal az állam. A részesedést pedig azért nem kívánta fenntartani, mert az MNV-nek csak szűk ellenőrzési jogai voltak, osztalékból pedig alig részesedett.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a Budapest Airport állami tulajdonú kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése nem a 2005-ös részvény-adásvételi megállapodás módosításával, hanem a részvényesek között szintén 2005-ben kötött és 2007-ben módosított úgynevezett részvényesi megállapodásban rögzített eladási opciós jog érvényesítésével történik.
A repülőteret üzemeltető társaság 75 százalékát még 2005-ben az akkori szocialista kormány adta el, a 75 évre szóló üzemeltetési joggal együtt. Akkor a tulajdont és a jogot a brit BAA International Ltd. szerezte meg rekordnak számító 464,5 milliárd forintért. Az egykori brit tulajdonos ferihegyi érdekeltségéért 2007-ben a Hochtief vezette konzorcium 1,309 milliárd fontot (akkori árfolyamon számítva mintegy 476 milliárd forintot) fizetett. A vételárat két részletben utalta át: az elsőt közvetlenül a tranzakció lezárását követően, a másodikat pedig az idén.