Már a normál ütemezés szerint folyik a MÁV Trakciónak szánt Traxx mozdonyok végösszeszerelése a gyártó Bombardier kasseli gyárában. Az első vontatójárműveket várhatóan már ez év nyarán üzembe helyezik – az újak érkezésével párhuzamosan –, fokozatosan állnak forgalomba az új szerzemények. Elsősorban a személyszállításban vetik be őket, de alkalmasak a határokon átívelő forgalom lebonyolítására is.
A Traxxokra már csak azért is sürgősen szüksége van a vontatási cégnek, mert nagyrészt régi Ganz-mozdonyokra épülő, csaknem ezerdarabos járműparkja vészesen elöregedett. Az átlagéletkor 36 év, a rendelkezésre állás pedig igen alacsony. Csak 10 mozdony vehet részt a nemzetközi forgalomban. Nem csoda, hogy a társaság vezetése már évek óta szerepelteti terveiben a mihamarabbi cserét. Középtávon 100-120 korszerű villanymozdonyt venne.
A vérfrissítést egyelőre az a 25 Traxx jelenti, amelyet 79,6 millió euróért, mai árfolyamon 21,5 milliárd forintért vett a vasúttársaság. A szerződés tartalmaz egy 25 darabos opciót is, de ennek lehívásáról még nem döntöttek. A korábbi MÁV-vezetés már 2009 decemberében figyelmeztetett arra, hogy – a V43-asok kényszerű kivonása miatt – az opció lehívására is szükség lesz ahhoz, hogy hoszszú távon is biztosítani tudják a megfelelő vontatókapacitást.