BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új mozdonyok jönnek a MÁV-hoz

Újabb vérfrissítésen esik át a MÁV Trakció mozdonyparkja: a megrendelt 25 Traxxból május végéig kettőt már leszállított a Bombardier, 2012 tavaszáig pedig az összes mozdony a vasúttársaság birtokában lesz – tudta meg a Világgazdaság.

Már a normál ütemezés szerint folyik a MÁV Trakciónak szánt Traxx mozdonyok végösszeszerelése a gyártó Bombardier kasseli gyárában. Az első vontatójárműveket várhatóan már ez év nyarán üzembe helyezik – az újak érkezésével párhuzamosan –, fokozatosan állnak forgalomba az új szerzemények. Elsősorban a személyszállításban vetik be őket, de alkalmasak a határokon átívelő forgalom lebonyolítására is.

A Traxxokra már csak azért is sürgősen szüksége van a vontatási cégnek, mert nagyrészt régi Ganz-mozdonyokra épülő, csaknem ezerdarabos járműparkja vészesen elöregedett. Az átlagéletkor 36 év, a rendelkezésre állás pedig igen alacsony. Csak 10 mozdony vehet részt a nemzetközi forgalomban. Nem csoda, hogy a társaság vezetése már évek óta szerepelteti terveiben a mihamarabbi cserét. Középtávon 100-120 korszerű villanymozdonyt venne.

A vérfrissítést egyelőre az a 25 Traxx jelenti, amelyet 79,6 millió euróért, mai árfolyamon 21,5 milliárd forintért vett a vasúttársaság. A szerződés tartalmaz egy 25 darabos opciót is, de ennek lehívásáról még nem döntöttek. A korábbi MÁV-vezetés már 2009 decemberében figyelmeztetett arra, hogy – a V43-asok kényszerű kivonása miatt – az opció lehívására is szükség lesz ahhoz, hogy hoszszú távon is biztosítani tudják a megfelelő vontatókapacitást.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.