Mégsem az akciók a legfontosabbak - Így veszünk élelmiszert
Második leggyakrabban említett tényező maga a fogyasztói ár, (43 százalékos említéssel). Harmadik, hogy valaki ismeri a terméket vagy már használta is (28). Utána következik: bízik a márkában (22); promóció vagy árengedmény (20).
További sorrend: „kapható az üzletben, ahol rendszeresen vásárolok” valamint családtag vagy barát ajánlása (17-17); a termék többféle változata közül lehet választani (13); más árucikkekkel együtt promóciózzák (11).
Tíz százaléknál kevesebben említették, sorrendben: kényelmesen használható a termék; „hallottam vagy olvastam a termék használatáról”; szakértő ajánlotta; új és korszerű fejlesztés eredménye; itt a szezonja; előnyös szolgáltatás jár hozzá. (Egy megkérdezett több tényezőt is megnevezhetett).
Ha összehasonlítjuk, hogy melyik tényező, mekkora mértékben befolyásolja a magyarok élelmiszervásárlási döntéseit, 28 európai ország átlagával, akkor figyelemre méltó különbségek tárulnak fel. Ugyanis kontinensünkön legtöbben a fogyasztói ár befolyását említették (41 százalék). S csak utána következik a kedvező ár/érték arány (39). Európában harmadik, hogy egy árucikk kapható az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol (28). Negyedik pedig a márka iránti bizalom (27).
Európa többi országában átlagosan a kényelmes felhasználás jóval fontosabb tényező, mint nálunk, ahogyan a szezonalitás és a termékkel járó előnyös szolgáltatás is.

