BUX 41,799.11
-2.56%
BUMIX 3,910.05
-1.77%
CETOP20 1,992.63
0.00%
OTP 10,370
-3.76%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.40%
ZWACK 17,300
-0.86%
0.00%
ANY 1,595
-2.74%
RABA 1,160
-0.43%
0.00%
-0.24%
+0.62%
-0.46%
-2.68%
+18.33%
-1.85%
0.00%
-0.41%
OTT1 149.2
0.00%
-1.48%
MOL 2,770
-3.48%
+0.25%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
-2.91%
EHEP 1,600
+9.22%
+0.71%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 42,400
+0.95%
0.00%
-1.84%
-1.85%
0.00%
-0.93%
NUTEX 11.65
-6.05%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,180
-3.91%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A szaktárca már vizsgálja a Malév vételére tett cseh ajánlatot

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vizsgálja a Malév megvásárlására érkezett cseh vásárlási szándékot a minisztérium.

Az MTI kérdésére csütörtökön adott írásbeli válasza szerint "a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz megérkezett a javaslat, amelynek értékelése folyamatban van".

A Figyelő című hetilap legfrissebb száma ír arról, hogy a cseh Unimex Group és a hozzá tartozó magyarországi Travel Service konzorcium 80 oldalas levélben jelezte a magyar kormánynak, hogy szándékában áll megvenni a magyar nemzeti légitársaságot. 

Farkas Attila, a Travel Service Kft. ügyvezetője a Figyelőnek megerősítette az értesülést, de az MTI kérdésére nem kívánt információt adni. 

A lap úgy tudja, hogy a csehek szándéknyilatkozata kevés kézzelfogható részletet tartalmaz. Farkas Attila a Figyelőnek csak annyit árult el, hogy az adósságot nem kívánják átvenni. 

A Travel Service ügyvezetője szerint - írja a Figyelő - a Malévnek a rossz pénzügyi adatok ellenére számos értékes eleme van, a repülőgépek karbantartását végző ACE Kft., valamint a földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling Zrt., amelyeket továbbra is fenntartanának. "Mi szakmai befektetők vagyunk, ismerjük a kelet-európai régió üzleti lehetőségeit, Magyarországon pedig már 11 éves a tapasztalatunk" - fogalmazott a Figyelőben Farkas Attila. Hozzáfűzte: konkrét tervei azért nem lehetnek a kérőnek, mert ahhoz a Malév  tényleges üzleti állapotát kellene megismerniük. Annyi bizonyos, hogy a Malévből cseh tulajdonban sem lenne fapados vagy esetleg csak a charterpiacra koncentráló társaság, a menetrend szerinti közlekedést megtartanák fő csapásiránynak - írja a Figyelő a legfrissebb számában. 

A lap közlése szerint - miután a megkeresett német, török és brit szakmai befektetők egyike sem érdeklődött a Malév megvásárlása iránt, a múlt hétig úgy tűnt, hogy "az egyetlen lehetséges forgatókönyv a kínai Hainan Group beszállása lehet".

MTI-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek