BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Gondok a Köki bevásárlóközpontnál - Nem mennek a buszok

A BKK és a BKV közös közleményben hangsúlyozta, hogy egyelőre nem szállítanak utasokat a leendő bevásárlóközponthoz, mivel a buszvégállomást a beruházó nem készítette el időre.

A BKK és a BKV számára az utas- és forgalombiztonság az elsődleges követelmény, amelynek a Köki Terminál bevásárlóközpont beruházója által végzett kivitelezési munkák - az ellenkező tartalmú sajtónyilatkozatokkal szemben - még mindig nem felelnek meg, hiszen alapvető hiányosságok tapasztalhatók. A beruházás átvételéig továbbra is az ideiglenes forgalmi rend marad érvényben, a metró és a buszok többsége a Határ útig jár – olvasható a BKK és a BKV közleményében.

A két cég megjegyzi, hogy a Köki Terminál beruházója nem készítette el az augusztus 5-i határidőre a buszvégállomást, így ott nem hajthatták végre az előre tervezett forgalomtechnikai próbát. Mint írják, a területen hiányos volt az út- és járdaburkolat, helyenként hiányzott a fúgázás, míg máshol a többlet fúgaanyag (homok) okozott jelentős porfelhőt. A peronokon állványok és felhalmozott építési anyagok találhatóak, a végállomás utasforgalom lebonyolítására alkalmatlan. Mivel a teszt ideje alatt is folytak kivitelezési munkák, a próba nem lehetett teljes.

Emellett a végállomás üzembe helyezésének feltétele, hogy a végállomásra vezető három út mindegyike elkészüljön. Ezzel szemben jelenleg csak a Lehel út felől bevezető út használható. Az autóbusz végállomás területén tehát javában zajlik az építkezés, a biztonságos utasforgalom feltételei nem állnak rendelkezésre, az autóbusz forgalom beindulását pedig a hozzávezető utak hiánya lehetetleníti el.

A metró és az autóbusz végállomás közötti gyalogos felüljáró közel áll az előírt készültséghez, de tiszta, korláttal elkerített gyalogos útvonalak nem vezetnek végig az építési területen, így a BKK és a BKV nem vállalja fel, hogy a kivitelezés alatt álló terület közepére utasokat szállítson – olvasható a közleményben.

Mint arról beszámoltunk, a Kőbánya-Kispest metró- és vasúti csomópontban épülő KöKi Terminál bevásárlóközpont kétszáz kiadható kiskereskedelmi területének 80 százaléka már bérlőre talált – egy korábbi közlés szerint 500 négyzetméter felett már nincs üzlethelyiség az épületben –, a fejlesztő R-CO Zrt. várakozásai szerint pedig a szeptember végi nyitásra a kiadottság elérheti akár a 90 százalékot is.

A legnagyobb bérlő az OBI, amely két szinten 12 ezer négyzetmétert bérelt ki. Közepes nagyságú, ötezer négyzetméteres üzletet foglal el a Tesco, s megtalálhatók lesznek a plázákban megszokott márkák is, így ott lesz a Libri, az H&M, a C&A, a Müller, s a Vögele lánc is. László Márton szerint a legnagyobb láncok megjelenése a beruházás sikerességét vetíti előre.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek