Cégvilág

Fő az ár - A saját jólétünk sem nagyon izgat minket

A magyar lakosság egyharmadáról elmondhatjuk, hogy ártudatos, kritikus és hozzáértő fogyasztó, akinek a legjobb ár-érték arány a fő szempont – állapítja meg a GfK Roper Consulting legújabb globális tanulmánya.

„Az értékeket újradefiniáló fogyasztó hozzáadott értéket vár el azért az árért, amit hajlandó megfizetni. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a márkás termékek vásárlása háttérbe szorult volna, ám a fogyasztók minden, számukra kompromisszumok nélkül minőséget kínáló lehetőséget figyelembe vesznek” - mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.

A magyarok mintegy egyötöde vallja azt, hogy egyre inkább lépést tart felgyorsult világunk tempójával. Az idő felbecsülhetetlen értékkel bír, ezért fontos azt nem elpazarolni – például sorban állással, várakozással –, hanem inkább bölcsen befektetni. Az „azonnal mindent!” trend fogyasztói gyors és hatékony megoldásokat várnak, akár kompromisszumok árán is. Ez a viselkedésforma elsősorban a városi aktív lakosságra igaz, azon belül is a fiatalokra és középkorúakra. Akinek kevés az ideje, gyakran adottak az anyagi lehetőségei ahhoz, hogy valamilyen gyors megoldást alkalmazzon.

A hazai fogyasztók 19 százalékának fontos, hogy tegyen a saját jóllétéért, míg a világ fogyasztóinak 28 százalékáról mondható ez el. A zöld trend honfitársaink gondolkodásmódjában is egyre inkább tetten érhető: míg a Föld lakosságának 35 százaléka hajlandó tenni saját fogyasztásának ökoszemléletű csökkentéséért, addig ez az arány nálunk 23 százalék.

A magyar a felmérések szerint változik: míg 2007-ben a biztonság volt a legmarkánsabban megjelenő társadalmi érték, addig az idei adatok alapján megállapíthatjuk, hogy a magyar fogyasztók gondolkodásában is új eszmék indultak hódító útjukra az elmúlt öt évben.


 

jólét fogyasztó biztonság GfK ár-érték arány árérzékeny
Kapcsolódó cikkek