Tizenkét milliárd forintnyi ingyenreklámot kap hazánk
Az ötszázmillió háztartásban elérhető adón több mint negyvenszer fogják megismételni a közel ötvenperces filmet, amelyet a világhírű műsorvezető, Varun Sharma vezetésével forgattak áprilisban Magyarországon, többek közt a Hertelendy Kastélyban, a Four Seasons Gresham Palace Hotelben, valamint Budapest belvárosában.
A Magyar Turizmus (MT) Zrt. által a Világgazdaság számára készített háttéranyagból kiderül, hogy 2010-ben a tanulmányutakon részt vett médiamunkások által készített cikkek és tudósítások hírértéke nagyjából 2 milliárd forint volt, ezt az idén már hat hónap alatt sikerült meghaladni, több mint 2,5 milliárd forint értékű megjelenéssel. Ebben még nincs benne a Travel Chanel műsor várható hatása.
Nemcsak az utazási és turisztikai műsorok járulhatnak hozzá hazánk népszerűsítéséhez, sőt. Egész szeptemberben a Balaton régió ad otthont egy svéd és egy norvég valóságshow forgatásának, az adásokat mindkét országban legalább 1-2 millió ember szokta nézni, annak történéseit a napi és a bulvársajtó is nyomon követi, így az a legszerényebb becslések szerint is 300 millió forint hírértéket generál majd. Egy másik svéd valóságshow, a Single Mom részeit is hazánkban vették fel, illetve egy 15 részes finn-magyar koprodukcióban készülő gasztro-reality, és a szerb TV Prva kedvelt showjának egy része is nálunk készült. De többek közt német, olasz, osztrák, orosz, ukrán, román, szlovák japán tévéműsort is forgattak az idén Magyarországon.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.


