Cégvilág

Ágyúgolyót lőtt a Google a Facebookra

A Google újabb, hatékonynak ígérkező eszközzel igyekszik leépíteni fő riválisa, a Facebook piacát.

A keresőóriás mától indítja útnak a Search+ nevű szolgáltatást, amelynek lényege, hogy minden, átlagos keresés esetén külön soron jeleníti meg a közösségi hálóban szereplő találatokat. Ezek közé kerülnek a felhasználónak a Google+-on található ismerősei köre által megosztott linkek, képek vagy akár status update-ek is.

A Wired szerint ezzel valóban nagyot lő a Google, hiszen a szinten teljesen a hierarchikus keresési találatokra támaszkodó cég integrálja a közösségi szempontokat. A Facebookon zajló tevékenység eredményei egyáltalán nem láthatóak a Google-on, annak ellenére, hogy az internetezők számára bizonyítottan egyre nagyobb jelentőséggel bír a szociális háló. A Google először elindította a Google+-t, mint a Facebook riválisát, most pedig a saját közösségi hálójának aktivitását csatornázza be a keresésbe, ezzel egyénre szabva azt.

Más kérdés, hogy a keresés személyre szabása több szempontból is gondot jelenthet a Google-nak. Az egyik, hogy ha egy netező egy újságcikkre keres és meglátja egyik barátja ezzel kapcsolatos posztját, akkor nagyon valószínű, hogy csak az olvassa el és nem kattint tovább. Vagyis a cég ezzel tovább csökkenti a sajtótermékek látogatóinak számát, ami miatt a Rupert Murdoch-hoz hasonló mogulok eddig sem nézték jó szemmel a Google-t. Ráadásul a keresőóriás eddig sem volt túl szerencsés a személyes adatok kezelését illetően, gondoljuk csak a Street View-val vagy a Buzz-zal kapcsolatos adatvédelmi problémákra és az ezt követő kényszerű korrekciókra.

google+ search+ közösségi portál Google Facebook
Kapcsolódó cikkek