BUX 43,034.16
-1.44%
BUMIX 3,795.71
-0.34%
CETOP20 1,861.71
-1.18%
OTP 8,976
-4.08%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
-3.80%
ANY 1,560
-0.32%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
+0.66%
+2.15%
-0.89%
0.00%
-0.49%
OTT1 149.2
0.00%
-1.80%
MOL 2,886
0.00%
DELTA 38.85
+0.39%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
+0.76%
-1.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ágyúgolyót lőtt a Google a Facebookra

A Google újabb, hatékonynak ígérkező eszközzel igyekszik leépíteni fő riválisa, a Facebook piacát.

A keresőóriás mától indítja útnak a Search+ nevű szolgáltatást, amelynek lényege, hogy minden, átlagos keresés esetén külön soron jeleníti meg a közösségi hálóban szereplő találatokat. Ezek közé kerülnek a felhasználónak a Google+-on található ismerősei köre által megosztott linkek, képek vagy akár status update-ek is.

A Wired szerint ezzel valóban nagyot lő a Google, hiszen a szinten teljesen a hierarchikus keresési találatokra támaszkodó cég integrálja a közösségi szempontokat. A Facebookon zajló tevékenység eredményei egyáltalán nem láthatóak a Google-on, annak ellenére, hogy az internetezők számára bizonyítottan egyre nagyobb jelentőséggel bír a szociális háló. A Google először elindította a Google+-t, mint a Facebook riválisát, most pedig a saját közösségi hálójának aktivitását csatornázza be a keresésbe, ezzel egyénre szabva azt.

Más kérdés, hogy a keresés személyre szabása több szempontból is gondot jelenthet a Google-nak. Az egyik, hogy ha egy netező egy újságcikkre keres és meglátja egyik barátja ezzel kapcsolatos posztját, akkor nagyon valószínű, hogy csak az olvassa el és nem kattint tovább. Vagyis a cég ezzel tovább csökkenti a sajtótermékek látogatóinak számát, ami miatt a Rupert Murdoch-hoz hasonló mogulok eddig sem nézték jó szemmel a Google-t. Ráadásul a keresőóriás eddig sem volt túl szerencsés a személyes adatok kezelését illetően, gondoljuk csak a Street View-val vagy a Buzz-zal kapcsolatos adatvédelmi problémákra és az ezt követő kényszerű korrekciókra.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek