A MÁV-nak már azelőtt szüksége van a mostaninál jobb állapotú Intercity kocsiparkra, mielőtt eldől, hogy lehet-e, érdemes a Szolnokon készülő IC prototípusok alapján beindítani a sorozatgyártást is, közölte Szarvas Ferenc, a társaság elnök-vezérigazgatója.

 Ezért sürgős a meglévő IC-állomány mielőbbi felújítása. "Napokon-heteken belül kiírhatja a társaság 50 IC kocsi felújítására a pályázatot" - mondta lapunknak Szarvas Ferenc. (Erre egyébként már volt tender, amit a Bombardier-MÁV Kft. nyert meg, de abban az érintett 50 kocsi csak opcionálisan szerepel, az opciót pedig nem hívta le a MÁV.

Szarvas Ferenc közlése szerint a MÁV olyan konstrukciót keres, amelyben nem a munkát elvégző társaságnak kell a finanszírozásról gondoskodnia, hanem azt megszevezi a MÁV. A hitelről az MFB-vel folyik az egyeztetés.

A további 25 TRAXX mozdonyra vonatkozó opció lehívására azonban nem lesz meg a MÁV-nak a szükséges, mintegy 25 milliárd forintja. "A MÁV-nak 220-230 üzemben lévő mozdonya van - de a tíz, drágán üzemeltethető Taurust külföldön bérbe adta -, vagyis a meglévő 25 TRAXX-on kívüli vontatóállomány áltagos kora meglehetősen magas"- válaszolt a Világgazdaságnak Szarvas Ferenc.

A csoport előtt tehát két út áll: ha lesz pénze villamos motorvonatokra, akkor, ahány új vonatot vesz, annyi új mozdony kiváltásával lehet számolni. A másik út 28-30 V43-as mozdony mielőbbi felújítása. Erre a MÁV Gépészet ugyan képes, de ez is 4,5-6 milliárd forintba kerülne, használt mozdony felújítására pedig nem adnak hitelt a bankok.