Cégvilág

Csapás csapást követ a reptéren

Nem élvez tovább telekadó-mentességet a Budapest-Airport, amely szerint az évente fizetendő 2,25 milliárd forint adó valódi mélyütést jelent az amúgy is túlélésért küzdő cégnek.

Újabb jelentős pénzügyi terheket ró a Budapest Airportra (BA) a telekadótörvény hétfőn elfogadott módosítása, miközben a Malév februári csődje miatt a budapesti repülőteret üzemeltető vállalat amúgy is a túléléséért küzd. „A törvénymódosítás rekordnagyságú, nem kevesebb mint 2,25 milliárd forint (7,9 millió euró) évente fizetendő adóra emeli a reptérre nehezedő pénzügyi terheket, ami a tavalyi 330 százaléka” – mondta lapunknak Hardy Mihály.

A BA kommunikációs vezetője hozzátette: 2011-ben 675 millió forint (2,4 millió euró) telekadót fizetettek. A parlament által 2011 decemberében elfogadott telekadótörvény-módosítás nyomán pedig a BA-nak mintegy 1,6 milliárd forint (5,7 millió euró) telekadót kellett volna fizetnie, ami mintegy 2,4-szeres adóemelésnek felel meg. „A telekadóprés további szorítása súlyos károkat okoz. A nemzeti légitársaság csődje nyomán több ezer munkahely került veszélybe a légi-közlekedésben, az idegenforgalomban és a szállodaiparban. Ebben a helyzetben gyors, átgondolt és hatékony lépésekre lenne szükség, nehogy a Malév-dominó másokat is maga alá temessen” – fogalmazott Hardy Mihály. A német Hochtief által 49,66 százalékban tulajdonolt vállalat már eddig is egy sor rendkívül szigorú takarékossági intézkedést vezetett be: befagyasztotta 10,5 milliárd forintos idei fejlesztési terveinek megvalósítását és kénytelen elbocsátani 180 dolgozóját. A parlament a XVII. kerületi polgármester javaslatára szavazta meg, hogy a jelenlegi szabályozással szemben a repülőterek területének meghatározott része is teleknek minősüljön, vagyis – ellentétben például a közutakkal, vasúti pályákkal – helyi adót kelljen fizetni utánuk. A repülőtér összesen 1515 hektáron terül el.

További részletek a mai Világgazdaságban

Malév Hardy Mihály repülőtér Budapest Airport
Kapcsolódó cikkek