Európán kívül terjeszkedne a Peugeot
A cégvezér a Citroënnel kötött szövetséghez hasonlónak nevezte a megállapodást, amelynek nyomán a GM 7 százalékos tulajdonrészt vásárol francia konszernből. A szövetség segítségével a GM könnyebben terjeszkedhet Európában, míg a Peugeot-Citroën előtt több lehetőség nyílik a kontinensen kívüli piacon. Az amerikai óriás Robert Peugeot szerint elsősorban az alacsony kibocsátású kisautókkal kapcsolatos know-how iránt érdeklődik a francia riválisnál, miközben a PSA a GM segítségével alapít leányvállalatot a globális felvásárlások céljából.
A tervek szerint közös, modulokra épülő autógyártási platformokat is létrehoznak az évi kétmilliárd dolláros hozadékot jelentő együttműködésben, amelyet a két konszern egyenlően oszt szét. A márkák azonban továbbra is egymás versenytársai maradnak és a PSA tovább tárgyal más lehetséges üzleti partnerekkel, például a Mitsubishivel is.
Robert Peugeot elismerte: az autószektor helyzete továbbra is törékeny és a Philippe Varin vezérigazgató által bejelentett intézkedésekre szükség van a versenyképesség javítására. Peugeot kiemelte: véget ért az a korszak, amikor egy autógyártó teljes egészében a saját erőforrásait felhasználva fel tudott építeni egy gépkocsit. Arra a kérdésre, hogy a piaci reakciót tekintve nem volt-e rossz a bejelentés időzítése, azt válaszolta: iparági szempontból most érkezett el az idő, és nem számít a piacok esetleges negatív reakciója.


