A 2009-es szünetet követően tavaly a rádiók ismét bekerültek a felmérésbe, és az idén négy rádió, a Class FM, a Juventus, a Magyar Rádió és a Neo FM képviseltette magát a kutatásban. A rádiók reklámbevételei 2 százalékkal, 4,6 milliárd forintra nőttek 2010-hez képest. „Ez óriási eredmény, mert semmilyen tekintetben nem volt könnyű éve a rádióknak. Az új szereplőknek minden erejükkel a stabilizációra kellett koncentrálniuk” – mondta Földes Ádám. A MEME rádiós alelnöke szerint a gazdasági környezet nem kedvezett a reklámipar szereplőinek, hiszen a hirdetők továbbra is költségcsökkentésre kényszerültek. A rádió mint reklámeszköz pedig még mindig alulértékelt a teljesítményéhez képest: naponta 6 millió embert meghaladó hallgatósággal a rádió ugyanis óriási tömegeket informál.
Nagy valószínűséggel az online szegmenst leszámítva a teljes hirdetési piacon belül a többi szereplőhöz képest – sajtó, rádió, közterület, mozi – mégis a televíziók érték el a legjobb eredményt tavaly, ennek köszönhetően az összement teljes reklámtortából arányaiban nagyobb szeletet hasíthatott ki magának a tévés piac. Erről akkor bizonyosodhatunk meg, ha a többi szegmens is publikálja reklámadatait, ez az elkövetkező hónapokban várható.
Nem spot: a nagyoknak több jut
Az OMD Hungary médiaügynökség szerint a nem spot pénzek 80 százaléka a nagy kereskedelmi csatornáknál landol – az RTL Klub például 1 milliárd forint feletti bevételhez jut ebből –, de a teljes bevételből kihasított szelet tekintetében a tematikus csatornák is jól állnak. E területen a Viva vezet 9,2 százalékos aránnyal, a második és harmadik helyen a két nagy tévé következik, majd ismét egy tematikus, a Sport1. Hátránya a nem spot megjelenéseknek, hogy jóval rövidebbek, mint a hagyományos spotok. Előbbiek 6, utóbbiak 24 másodperc hosszúak átlagosan, így a nem spot hirdetések során kevesebb idő jut a márka bemutatására.
Vég Márton Nem spot: a nagyoknak több jut Az OMD Hungary médiaügynökség szerint a nem spot pénzek 80 százaléka a nagy kereskedelmi csatornáknál landol – az RTL Klub például 1 milliárd forint feletti bevételhez jut ebből –, de a teljes bevételből kihasított szelet tekintetében a tematikus csatornák is jól állnak. E területen a Viva vezet 9,2 százalékos aránnyal, a második és harmadik helyen a két nagy tévé következik, majd ismét egy tematikus, a Sport1. Hátránya a nem spot megjelenéseknek, hogy jóval rövidebbek, mint a hagyományos spotok. Előbbiek 6, utóbbiak 24 másodperc hosszúak átlagosan, így a nem spot hirdetések során kevesebb idő jut a márka bemutatására.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.