BUX 41,986.97
+1.79%
BUMIX 3,952.06
+0.73%
CETOP20 1,919.28
0.00%
OTP 10,690
+1.76%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.61%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,650
+0.92%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
+0.49%
+3.14%
+0.46%
OPUS 190.2
-1.76%
+0.54%
+2.00%
0.00%
+2.50%
OTT1 149.2
0.00%
+1.00%
MOL 2,854
+1.93%
0.00%
ALTEO 2,400
+2.13%
+0.93%
+1.94%
EHEP 1,655
+3.44%
0.00%
-0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.90%
0.00%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
-2.33%
+2.27%
-4.76%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,790
0.00%
0.00%
NAP 1,200
-1.48%
0.00%
-1.92%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Erős június a rádiózásban - a Class FM a legnépszerűbb

Júniusban közel 6 millióan hallgattak naponta legalább 15 percig rádiót, így az előző hónap erősnek mondható a rádiós piacon a GfK-Ipsos felmérése alapján.

Júniusban a rádiók által elért közönség aránya 69,8 százalékot tett ki, azaz egy átlagos napon a 15 év feletti hazai lakosság körében 5.943.800 fő hallgatta minimum 15 percig valamely rádió adását a GfK-Ipsos felmérése szerint. Ebben a hónapban egy adott napon a rádiózással eltöltött idő átlagosan 4 óra 8 perc volt.

Az országos hallgatottságmérések eredményei szerint a májusi eredményekhez viszonyítva júniusban a hétköznapi rádiózás volt jelentősebb, és ez a tendencia érvényesült a legtöbb korcsoportot tekintve. A 15-49 évesek körében ebben az első nyári hónapban kiemelkedő hétköznapi rádióhallgatottság volt tapasztalható, hiszen 77 százalékuk bekapcsolódott egy átlagos hétköznapi napon valamely rádiócsatorna adásába. A nyári időszaknak megfelelően a hétvégi rádiózás kismértékben visszaesett. Ha az egy napon belül történő hallgatottsági görbét tekintjük, akkor a hétköznapi rádióhallgatottsági idő növekedése elsősorban a délutáni 4 és 5 órai idősávban volt a legmarkánsabb.

Az adatokból kiderül, hogy a 15 éveseknél idősebb rádióhallgatók körében a Class FM volt a legnépszerűbb, az adó 1.449.099 főt vonzott, míg a fő riválisnak tekinthető Neo FM-re valamivel kevesebben, 1.407.381 hallgató kapcsolt. Az MR1-Kossuth Rádió adását 1.437.535 ember követte minimum 15 percig. Az átlagos napi elérés a 15-49 éves korosztályban már máshogy alakult: a Class FM 1.169.358 hallgatójával szemben a Neo FM csupán 885.321 főt vonzott, a harmadik pedig az MR2-Petőfi Rádió lett 377.074 hallgatóval. Egy még szűkebb szegmensben, a 15-29 éves korosztályban is hasonló a rádiók hallgatottsági toplistája.

Világgazdaság Online-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek