A hibridhajtás, valamint az intelligens megoldások kutatása a Rába egy éve felavatott kutatóközpontja tevékenységének két fő iránya – közölte Pintér István, a Rába-holding elnök-vezérigazgatója. „Az év végére elkészülő anyagok alapján születik majd döntés arról, hogy a 2013-as üzleti tervbe kiemelt témaként bekerüljenek-e ezek a fejlesztések” – idézi az MTI a cégvezér szavait.
Hozzátette: a városokban alkalmazott autóbuszoknál a meghajtásfejlesztés következő generációja a hibrid járműveké, amelyeknek reális esélyük lehet a piaci sikerre. Pozitív döntés esetén a Rába Fejlesztési Intézetben (RFI) kezdődhetnek meg a hibriddel kapcsolatos kutatások, ahol már most is jelentős mechatronikai fejlesztések folynak.
Pintér István szerint „a személygépkocsikhoz hasonlóan a haszonjárműveknél is egyre nagyobb intelligencia költözik a szerkezetekbe”, az intelligens megoldásoknak kiugróan magas az aránya egyik fő piacukon, a traktorokban. Erre lehet példa a nagy teljesítményű erőgépek és futóműveik olajozási rendszereinek optimalizálása.
A jelenleg mintegy húsz mérnökkel dolgozó RFI-ben végzett munka bő kétharmada a megrendelők igényeinek kielégítésére szolgáló alkalmazott kutatás-fejlesztés, a fennmaradó hányadban szakembereik a vállalat saját innovációs elképzeléseit próbálják meg átültetni a valóságba.
A komponens és a komplett futóműpiacon is jelen lévő társaság nettó árbevétele tavaly 35,77 milliárdról 39,379 milliárd forintra nőtt, adózás utáni eredménye mínusz 859 millióról 455 milliós pozitívumba fordult, a mérlegfőösszeg 32,042 milliárdról pedig 35,777 milliárdra emelkedett az éves jelentés szerint. A nettó hitelállomány 13,8 milliárd forintot tett ki. A cégcsoport alkalmazottainak száma 2047-ről 1962-re csökkent.
Az RFI-ben végzett munka bő kétharmada alkalmazott kutatás-fejlesztés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.