Első blikkre az A4-es csupán leheletfinoman változott: a formatervezők simogatták kicsit a hűtőmaszkot, a lámpákat meg a lökhárítókat. Fiatalosabbnak tűnik ez a szúrós tekintetű A4-es, egészen addig, amíg be nem ülünk a tesztautóba: a lakkozott fabetétek miatt lélekben annyit öregedtem, hogy szinte már láttam a fényt az alagút végén. Esetünkben a 2.0 TDI dízel legacélosabb verziója (177 LE/380 Nm) vitte a kocsit, papíron impozáns menetdinamikával (0–100 km/h: 8,1 s, csúcstempó 211 km/h).
A Multitronic fokozatmentes automata miatt ezt az A4-est mégis inkább öregurasan, kényelmes stílusban jó vezetni. Erőtartalékaira bármikor számíthatunk, de akármelyik menetdinamikai programot választjuk is az ötből, nem lehet érezni igazán agilisnak és fürgének. Ugyanakkor utazóautónak nagyon kellemes, és a feszes hangolású futómű ellenére kényelmes is.
A start-stop rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel mérsékelt, laboratóriumi 4,9 l/100 km helyett nálunk 7,4 litert evett a kocsi – pedig tényleg urasan hajtottunk. Az 1.8 TFSI (120 LE) benzinessel 8,3 millió alól indul az A4 Avant, dízelt már 8,4 millióért is kapni 120 lóerővel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.