BUX 41,985.73
+1.79%
BUMIX 3,949.21
+0.65%
CETOP20 1,919.28
0.00%
OTP 10,650
+1.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,650
+0.92%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
+0.49%
+3.14%
+0.46%
OPUS 190.2
-1.76%
-4.09%
+2.00%
0.00%
+3.41%
OTT1 149.2
0.00%
-1.00%
MOL 2,848
+1.71%
DELTA 39.75
-0.62%
ALTEO 2,390
+1.70%
+0.93%
+1.94%
EHEP 1,600
0.00%
0.00%
+0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.55%
0.00%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
-2.33%
+3.03%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,200
-1.48%
-12.34%
-0.48%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nagy testben az ML 250 BT

A Mercedes az új ML-lel sokat tett azért, hogy ökológiai lábnyomával ne keltsen rossz érzést egy ilyen autó, ugyanis a kategóriában elsőként négyhengeres dízelmotor is rendelhető hozzá. De vajon egy ekkora és ilyen kaliberű autóba nem kényszermegoldás a 250 BlueTEC motor?

A gyári brosúrában 6,0 literes fogyasztási érték szerepel, amivel egy csapásra a szegmens éhezőművésze lett az ML 250-es. A négyhengeres dízelmotor mellett a 0,32-es alaktényező, a start-stop rendszer, az okos, hétfokozatú automata váltó és a súrlódáscsökkentett csapágyazások felelnek az étvágy kordában tartásáért, de nagy csodák így sincsenek: az összkerékhajtás és az üresen is 2,1 tonnás tömeg miatt a fogyasztás 9–10 liter között alakul, annak megfelelően, hogy városban vagy lakott területen kívül használjuk-e az autót, de a hatótáv így is jó, hiszen 30 000 forintért 70 literes helyett 93 literes is lehet az üzemanyagtartály.

A 204 lóerős, duplaturbós egység dinamikájával egyébként semmi probléma nincs, bár padlógázra közel sem húz olyan acélosan, mint a V6-os verziók. Ha nagyon sietünk, 9,0 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra. Az egészben az a jó, hogy a két turbófeltöltő miatt nem gyengélkedik az alapjárat közelében a motor, s finom gázkezeléssel elképesztően alacsony fordulaton is feljebb léptethetjük a váltót. Utóbbi nem a leggyorsabb szerkezet, de a váltások finomságát illetően nehezen akad ellenfele. Csak hát a négyhengeres hangja nem illik igazán a dögös SUV karakteréhez, pontosabban meg kell szokni, mert mást várunk.

Mindeközben a vezető egy nem igazán közvetlen, csekély visszatérítési erővel rendelkező kormányt tekerhet. Ehhez képest igencsak meglepő, hogy az alapáron járó acélrugós futómű (a légrugós opció) kicsit feszes, de csak annyira, hogy az ne menjen a komfort rovására. Stuttgartban még azokra is gondoltak, akik komolyan veszik a terepezést, ezért szép összegért, 760 730 forintért kérhetjük az On & Offroad csomagot. Itt már külön kapcsolható a felező és a differenciálzár, illetve hat menetprogram közül választhatunk a középkonzolon elhelyezett forgógombbal.

Az ML harmadik nemzedéke formai szempontból nem változott radikális mértékben, legalábbis kívülről nem. A jellegzetes C oszlop és a mackós karakterű orr-rész miatt jellegében nem, csupán részleteiben vannak különbségek, egyedül a vízszintes hátsó lámpára lehet azt mondani, hogy ez totálisan különbözik az eddigitől. A változatlan tengelytávolság és a két centivel nagyobb hosszúság miatt nem érződik tágasabbnak az autó, de erre eddig sem volt panasz.

Mindegy, hogy előre- vagy hátraülünk, hatalmas láb- és fejtér fogad, sőt az ML azon kevés modellek egyike, amelyben hátul kényelmesen elfér három fő. Az ülések oldaltartása lehetne jobb, de komfort tekintetében így is egyértelmű, hogy csúcsra járatták az autót, ráadásul a csomagtere is óriási (690 liter). A beltér azonban sokkal inkább újszerűnek hat, mint a külső, gyakorlatilag semmit sem tartottak meg az elődből: modern rajzolatú óráknak és fiatalosabb berendezésnek örülhetünk, de az is jó hír, hogy végre „rendes” bajuszkapcsolónk van, így nem nyúlunk bele a tempomat karjába minden irányjelzésnél, illetve egy-két apró részlettől eltekintve a felhasznált anyagok is igényesebbnek tűnnek.

Műszaki adatok

Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC 4MATIC

Összlökettérfogat: 2143 cm³

Hengerek/szelepek száma: S4/16 turbódízel

Maximális teljesítmény: 150 kW (204 LE) 4200/min

Maximális nyomaték: 500 Nm 1600–1800/min

Hosszúság/szélesség/magasság: 4804/1926/1796 mm

Tengelytáv: 2915 mm

Fordulókör: 11,8 m

Saját tömeg/terhelhetőség: 2150/800 kg

Csomagtér: 690–2010 l

Üzemanyagtank: 70 *93 l

Gyorsulás 0–100 km/h: 9,0 s

Maximális sebesség: 210 km/h

Fogyasztás városban/országúton/vegyes: 7,0/5,4/6,0 l/100 km

Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km

CO²-kibocsátás: 158 g/km



Összlökettérfogat: 2143 cm³

Hengerek/szelepek száma: S4/16 turbódízel

Maximális teljesítmény: 150 kW (204 LE) 4200/min

Maximális nyomaték: 500 Nm 1600–1800/min

Hosszúság/szélesség/magasság: 4804/1926/1796 mm

Tengelytáv: 2915 mm

Fordulókör: 11,8 m

Saját tömeg/terhelhetőség: 2150/800 kg

Csomagtér: 690–2010 l

Üzemanyagtank: 70 *93 l

Gyorsulás 0–100 km/h: 9,0 s

Maximális sebesség: 210 km/h

Fogyasztás városban/országúton/vegyes: 7,0/5,4/6,0 l/100 km

Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km

CO²-kibocsátás: 158 g/km Igazi kényelem Tetszett:

– kényelem

– helykínálat

– minőségérzet

– sebességváltó

Nem tetszett:

– csekély külső változások

– a dízelmotor hangja

– drága extrák

Összegzés:

Ha valaki a kényelemre „utazik”, az feltétlenül vegye számításba az ML-t, mert e tekintetben egyértelműen a kategória egyik legjobbja. A négyhengeres dízellel biztosan barátkoznia kell annak, aki hathengeres verzióból ül át, ennek ellenére nem rossz választás.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek