A gyári brosúrában 6,0 literes fogyasztási érték szerepel, amivel egy csapásra a szegmens éhezőművésze lett az ML 250-es. A négyhengeres dízelmotor mellett a 0,32-es alaktényező, a start-stop rendszer, az okos, hétfokozatú automata váltó és a súrlódáscsökkentett csapágyazások felelnek az étvágy kordában tartásáért, de nagy csodák így sincsenek: az összkerékhajtás és az üresen is 2,1 tonnás tömeg miatt a fogyasztás 9–10 liter között alakul, annak megfelelően, hogy városban vagy lakott területen kívül használjuk-e az autót, de a hatótáv így is jó, hiszen 30 000 forintért 70 literes helyett 93 literes is lehet az üzemanyagtartály.
A 204 lóerős, duplaturbós egység dinamikájával egyébként semmi probléma nincs, bár padlógázra közel sem húz olyan acélosan, mint a V6-os verziók. Ha nagyon sietünk, 9,0 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra. Az egészben az a jó, hogy a két turbófeltöltő miatt nem gyengélkedik az alapjárat közelében a motor, s finom gázkezeléssel elképesztően alacsony fordulaton is feljebb léptethetjük a váltót. Utóbbi nem a leggyorsabb szerkezet, de a váltások finomságát illetően nehezen akad ellenfele. Csak hát a négyhengeres hangja nem illik igazán a dögös SUV karakteréhez, pontosabban meg kell szokni, mert mást várunk.
Mindeközben a vezető egy nem igazán közvetlen, csekély visszatérítési erővel rendelkező kormányt tekerhet. Ehhez képest igencsak meglepő, hogy az alapáron járó acélrugós futómű (a légrugós opció) kicsit feszes, de csak annyira, hogy az ne menjen a komfort rovására. Stuttgartban még azokra is gondoltak, akik komolyan veszik a terepezést, ezért szép összegért, 760 730 forintért kérhetjük az On & Offroad csomagot. Itt már külön kapcsolható a felező és a differenciálzár, illetve hat menetprogram közül választhatunk a középkonzolon elhelyezett forgógombbal.
Az ML harmadik nemzedéke formai szempontból nem változott radikális mértékben, legalábbis kívülről nem. A jellegzetes C oszlop és a mackós karakterű orr-rész miatt jellegében nem, csupán részleteiben vannak különbségek, egyedül a vízszintes hátsó lámpára lehet azt mondani, hogy ez totálisan különbözik az eddigitől. A változatlan tengelytávolság és a két centivel nagyobb hosszúság miatt nem érződik tágasabbnak az autó, de erre eddig sem volt panasz.
Mindegy, hogy előre- vagy hátraülünk, hatalmas láb- és fejtér fogad, sőt az ML azon kevés modellek egyike, amelyben hátul kényelmesen elfér három fő. Az ülések oldaltartása lehetne jobb, de komfort tekintetében így is egyértelmű, hogy csúcsra járatták az autót, ráadásul a csomagtere is óriási (690 liter). A beltér azonban sokkal inkább újszerűnek hat, mint a külső, gyakorlatilag semmit sem tartottak meg az elődből: modern rajzolatú óráknak és fiatalosabb berendezésnek örülhetünk, de az is jó hír, hogy végre „rendes” bajuszkapcsolónk van, így nem nyúlunk bele a tempomat karjába minden irányjelzésnél, illetve egy-két apró részlettől eltekintve a felhasznált anyagok is igényesebbnek tűnnek.
Összlökettérfogat: 2143 cm³
Hengerek/szelepek száma: S4/16 turbódízel
Maximális teljesítmény: 150 kW (204 LE) 4200/min
Maximális nyomaték: 500 Nm 1600–1800/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4804/1926/1796 mm
Tengelytáv: 2915 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 2150/800 kg
Csomagtér: 690–2010 l
Üzemanyagtank: 70 *93 l
Gyorsulás 0–100 km/h: 9,0 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Fogyasztás városban/országúton/vegyes: 7,0/5,4/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km
CO²-kibocsátás: 158 g/km
Összlökettérfogat: 2143 cm³
Hengerek/szelepek száma: S4/16 turbódízel
Maximális teljesítmény: 150 kW (204 LE) 4200/min
Maximális nyomaték: 500 Nm 1600–1800/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 4804/1926/1796 mm
Tengelytáv: 2915 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 2150/800 kg
Csomagtér: 690–2010 l
Üzemanyagtank: 70 *93 l
Gyorsulás 0–100 km/h: 9,0 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Fogyasztás városban/országúton/vegyes: 7,0/5,4/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km
CO²-kibocsátás: 158 g/km Igazi kényelem Tetszett:
– kényelem
– helykínálat
– minőségérzet
– sebességváltó
Nem tetszett:
– csekély külső változások
– a dízelmotor hangja
– drága extrák
Összegzés:
Ha valaki a kényelemre „utazik”, az feltétlenül vegye számításba az ML-t, mert e tekintetben egyértelműen a kategória egyik legjobbja. A négyhengeres dízellel biztosan barátkoznia kell annak, aki hathengeres verzióból ül át, ennek ellenére nem rossz választás.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.