Cégvilág

5 ezer négyzetméterrel bővül a Nestlé büki gyára

Év végére 5 ezer négyzetméterrel 55 ezerre bővül a Nestlé büki állateledel-gyártó komplexuma. A cég nem igényelt támogatást a 13 milliárd forintos beruházáshoz, amely 150 új munkahelyet teremt a Vas megyei településen.

Így a gyár létszáma év végére 820-ra, a Nestlé magyarországi alkalmazottainak száma pedig összesen 1750-re emelkedik. A gyárbővítés során négy új gyártósort szerelnek fel, így Európa egyik legnagyobb állateledel-gyárává válik a büki telephely.

„Több mint 50 milliárd forint értékű beruházást létesítettünk Magyarországon 1991 óta, helyi gyáraink regionális központokká váltak. A büki, kékkúti, szerencsi és diósgyőri gyárainknak köszönhetően a teljes termelés több mint 80 százaléka exportra kerül, a Magyarországon gyártott termékek közel 40 országba jutnak el” – mondta el Laurent Freixe, a Nestlé európai regionális igazgatója.

A Nestlé 1998-ban vásárolta meg a büki állateledel gyárat a Darling márka használati jogával együtt. Az évek során az üzem az állateledel- gyártás közép-kelet-európai központjává vált. A büki gyár új munkalehetőségeket is kínál az eddig főként idegenforgalomból élő helyiek és a környező települések lakosainak, valamint számottevő beszállítói lehetőségeket biztosít a mezőgazdasági termelők számára

Évente közel 2000 hazai kis- és középvállalkozás (kkv) több mint 200 milliárd forint értékben szállít árut vagy nyújt szolgáltatást a Nestlé Hungária Kft.-nek. A teljes külső (nem Nestlé társcégtől származó) beszállítói paletta közel 85 százaléka magyar. Nem csupán az itthoni, hanem az élelmiszeripari vállalat globális hálózata is jelentős megrendelője a magyar kkv-knak. 2011-ben az elmúlt öt év átlagánál – 51,2 milliárd forintnál – közel 554 millió forinttal magasabb értékben vásárolt Magyarországról árut vagy szolgáltatást a nemzetközi cégcsoport.

A Nielsen piackutató cég megállapítása szerint meghaladja az évi 40 milliárd forintot az általános élelmiszerüzletek állateledel forgalma. Kutyaeledelből az általános élelmiszerboltok forgalma meghaladta a 25 milliárd forintot a 2011 júniusa és 2012 májusa közti időszakban, míg a macskatáp 16 milliárd forintot hozott a kiskereskedelemnek. A december és május közti hat hónapban ugyanakkor a forgalmi adatok azt mutatják, hogy amíg a mennyiség két százalékkal nőtt, addig nyolc százalékkal emelkedett az üzletek árbevétele a kutyaeledel forgalmazása révén. A macskaeledel forgalma ugyanebben az időszakban értékben 11, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett.

Szórádi Gyöngyi, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára szerint nagyon sokat ártott a piacnak illetve e magyarországi gyártóknak, hogy egyes hipermarket láncok nagyon olcsón árusítottak külföldről behozott állateledeleket. A hazai árszínvonal ugyanis anélkül is nagyon alacsony. A magyar piac tehát gyenge, de némi növekedési potenciál azért érzékelhető.

A Magyar Állateledel Egyesülés honlapja szerint a piac legerőteljesebb bővülésével Kelet-Európában (elsősorban Oroszországban, a szomszédos Romániában, valamint Bulgáriában), továbbá Ázsiában lehet számolni. A világ legnagyobb állateledel-piaca – Brazília és Japán előtt – a jövőben is az Egyesült Államok lesz, ahol az éves forgalom jövőre meghaladja a 18,8 milliárd dollárt. Oroszország 2013-ra a világ hatodik legnagyobb állateledel-piacává emelkedhet a sorban.

Bük állateledel Nestlé gyár bővít
Kapcsolódó cikkek