Cégvilág

Ezzel a Cadillackel nyomná le a BMW-t a GM

Bár a General Motors sikeresen kiverekedte magát a csődvédelemből és a Cadillac márkát is életben tartotta, eddig nem jelentkezett olyan modellel, ami zászlóshajóvá válhatott volna – ez most megváltozik – ígéri az amerikai konszern.

"Tisztában vagyok azzal, hogy nem fog azonnal sikerülni és ne elég ez egy modell, a következő tíz-húsz évben is folytatnunk kell, amit a elkezdtünk ezzel a kocsival" – fogalmazott Mark Reuss, a GM észak-amerikai üzletágának vezetője a Cadillac ATS-szel kapcsolatban. A márka ezzel a kompakt, könnyű szedánnal szeretne betörni a luxus szektorba és letaszítani a trónról a kategória királyát, a 3-as BMW-t.

A The New York Times szerint a szakértőket meggyőzte az új modell arról, milyen messzire jutott a GM azóta, hogy az amerikai állam 50 milliárd dolláros segéllyel mentette meg a csődtől. Míg a Chevrolet esetében a cég csak átalakította a régi modelleket, az ATS-t a nulláról építette fel a vállalat, a hátsó kerékhajtású autót a GM megpakolta érintőképernyőkkel és friss technológiai megoldásokkal.

Az alumínium test segítségével az ATS kicsit könnyebb, mint a rivális BMW 3, a régebbi benzinfaló imázs helyett a cég többek között egy négyhengeres motorverzióval is kínálja a kocsit, amivel 7,84 literes fogyasztás érhető el. Az erős élek és króm helyett kifinomultabb vonalakkal rendelkező modellel a GM már az európai és kínai piacok felé tekint, miután konstatálta, hogy a Cadillac korábbi, jellegzetesen amerikai stílusát nehéz eladni külföldön.

A GM-nek van mit behoznia ezzel a branddel, hiszen míg a Cadillac 76 ezer autót adott el az Egyesült Államokban az év első hónapjában, addig ugyanebben az időszakban BMW-ből 185 ezer, Mercedesből 164 ezer darab talált gazdára. A GM az árral is igyekszik magához vonzani a potenciális vásárlókat: az alap ATS 34 ezer dollárért (7 millió 554 ezer forint) megvásárolható, ami mintegy 2 ezer dollárral olcsóbb, mint egy hasonló kategóriájú Mercedes vagy BMW.

ats GM Cadillac
Kapcsolódó cikkek