BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ráerősít a személyszállításra a GYSEV

További utasokat szerezne a magyar-osztrákGYSEV Zrt., e célból nemrég új motorvonatokat rendelt, járműveket újítfel és növeli az utazás kényelmét. A projekteket júniustól az új vezérigazgató,Kövesdi Szilárd vezényli, akinek munkáját ugyanaz a cégelnök ellenőrzi,mint a MÁV-ét: a korábbi GYSEV-vezér Dávid Ilona.

- Dávid Ilonát, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójának nevezték ki, de megmaradt a GYSEV elnökének is. Mennyire tud együtt dolgozni a GYSEV elnöke és a vezérigazgatója?

- Elnök asszonnyal szinte naponta egyeztetünk, mindenfontosabb kérdésben kikérhetem a véleményét. Ez azért is fontos, mert ígyhasználhatjuk ki a legjobban azt a kétéves tapasztalatát, amit a GYSEV vezérigazgatójaként szerzett. Az elnök asszonynak köszönhetően a MÁV-val is kiváló a kapcsolatunk, sok területen hozhat előrelépést, ha a korábbinálhatékonyabban együttműködünk, közös pályázatokat adhatunk be, vagy egyszerűena tapasztalatok cseréjével segítjük egymás munkáját.

- Melyek az első tapasztalatai vezérigazgatóként?

- Sok időm nincs gondolkodni, szerencsére nagyon gyorsanpörögnek az események a GYSEV-nél. Futó projektjeink vannak, vasúti aluljárótépítünk Sopronban, felüljárót Szombathelyen. Zajlik egy új utastájékoztatásirendszer kiépítése, közben kipróbáljuk, hogyan működnek a kávé és szendvicsautomatáink a járatokon. A vasút üzemeltetése sem egyszerű például egytartós kánikulában. Mindenki rendben teszi a dolgát, próbálunk előrelépni,fejleszteni.

- Tavaly 7,8 százalékkal nőtt a GYSEV által szállítottutasok száma, fenntartható-e ez a bővülés?

- Úgy tűnik, hogy igen! Az első fél év utasszám adataialapján joggal voltunk optimisták. 2012 első felében összesen 64 százalékkalvolt több utasunk, mint az előző év azonos időszakában, de decembertőlmi szállítjuk az utasokat a tavaly átvett új vonalainkon is. Ám ez utóbbiaknélkül is mintegy 8 százalékkal nőtt a forgalmunk, például Győr és Sopron,vagy Sopron és Szentgotthárd szakaszokon.

- Mely utazási formák a fő versenytársak, mely területenrivalizál a MÁV-val?

- Alapvetően közösségi és egyéni közlekedésben gondolkodunk.A mi riválisunk nem a szintén kötött pályán közlekedő MÁV, vagy a buszközlekedés.A célunk egyértelműen az, hogy minél több embert nyerjünk meg a közösségiközlekedésnek. Szeretnénk, ha az említett tendencia folytatódna, és egyrekevesebb autó lenne az utakon és egyre több utas a vonatokon. Ezért próbálunkminden lehetőséget megragadni, amivel kényelmesebbé, komfortosabbá, ezáltalvonzóbbá tehetjük a közösségi közlekedést.

- Ennek egyik eszköze a vonatok megfiatalítása. Melyiktársaság újíttatja fel a GYSEV a Schlier vonatokat, és mennyiért?

- A munkát a GYSEV végzi. A kocsik biztonsági ajtót kapnak,új kárpitot, és padlóburkolatot, de klímával és wifivel is felszereljüka Schliereneket. Nincs egyszerű dolgunk, hiszen úgy kell végezni a munkatársaknaka felújítást, hogy közben folyamatosan használjuk is a kocsikat. Egy évalatt 15 kocsit újítunk fel teljesen, egyenként 6 millió forintból. Büszkékvagyunk arra, hogy ezt saját forrásokból tudjuk elvégezni. E felújításiprojekttel is javíthatjuk a regionális közlekedés feltételeit.

Névjegy

Kövesdi Szilárd (43)

1987-től dolgozott a MÁV-nál, kezdetben állomásfőnökként,majd fizetés nélküli szabadságot vett ki főiskolai tanulmányaira.

1991-ben szerzett a Széchenyi István Műszaki Főiskolánvasútüzemmérnöki diplomát

1996-ban a Széchenyi István Egyetemen gazdasági menedzserszakmérnöki diplomát szerzett, esti tagozaton.

2004-ben Belgiumban részt vett és oklevelet szertett egyposztgraduális képzésen a College of Europe-on, a téma az európai vasutakversenyképessége volt.

2011 januárja óta a GYSEV infrastruktúra vezetője

2011 februártól ugyanott pálya és gépészeti üzletág vezetője

2011 októbertől a pályavasút üzletág vezetője

2012 júniusában nevezték ki a GYSEV vezérigazgatójának

- Az utaskényelmet szolgálja az említett szendvics- éskávéforgalmazás is. Kié ennek a haszna?

- Közvetlen anyagi hasznunk nincs belőle, közvetve annálnagyobb: talán apróságnak tűnik, de egy hajnali járattal munkába igyekvőember biztos értékeli, ha az utazás közben kényelmesen kortyolgathat egyforró kávét.
Az üzemeltető céggel, a Dallmayrrel úgy egyeztünk meg,hogy mi szereljük be a gépeket, adjuk a helyet és áramot, az feladatukpedig üzemeltetés. Bérleti díjat nem kérünk, de ezért az árakat ezért alacsonyszinten kell tartaniuk.

- A Vasutasnapon bejelentette, hogy nagyon komoly pályázatokatnyert villamosításra a GYSEV.

- Valóban: Szombathely és Zalaszentiván, valamint Porpácés Mosonszolnok között is elvégezhetjük a villamosítást a két nyertes projektnekköszönhetően. Tavaly ősszel fejeztük be a Sopron-Szombathely-Szentgotthárdszakasz teljes rekonstrukcióját, a tervek elkészítése után indulhat a kétszakasz villamosítása, összesen több mint 20 milliárd forintból. Már akinevezésemkor is azt mondtam, hogy a megkezdett irányba kell haladniaa szakmai munkának a cégnél, emellett lényeges, hogy továbbra is kiemeltszerepet kapjanak a fejlesztéseknek a GYSEV-nél. Erre jó példa a mostanivillamosítás.

1987-től dolgozott a MÁV-nál, kezdetben állomásfőnökként,majd fizetés nélküli szabadságot vett ki főiskolai tanulmányaira.

1991-ben szerzett a Széchenyi István Műszaki Főiskolánvasútüzemmérnöki diplomát

1996-ban a Széchenyi István Egyetemen gazdasági menedzserszakmérnöki diplomát szerzett, esti tagozaton.

2004-ben Belgiumban részt vett és oklevelet szertett egyposztgraduális képzésen a College of Europe-on, a téma az európai vasutakversenyképessége volt.

2011 januárja óta a GYSEV infrastruktúra vezetője

2011 februártól ugyanott pálya és gépészeti üzletág vezetője

2011 októbertől a pályavasút üzletág vezetője

2012 júniusában nevezték ki a GYSEV vezérigazgatójának -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.