BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Télen már Frankfurtba is repül majd a Ryanair

A Malév csődje után fél évvel apró szépségtapasz, hogy a fapados légitársaságok újabb és újabb járatokat indítanak Budapestről. Tegnap éppen a Ryanair jelentette be, hogy november 12-től járatot indít Budapest és Frankfurt között. Ezzel 25-re emelkedik azoknak a célállomásoknak a száma, ahová gépeket reptet a magyar fővárosból az ír diszkont légitársaság. Tovább folytatva a harcot a Wizz Air ellen úgy döntöttek: sűrítik az eindhoveni és a londoni járatokat. Előbbit heti hétre emeli, míg Londonba a heti 14 helyett 21 járatot indít. Stephen McNamara, a Ryanair igazgatója ismét elmondta, hogy a cég éves szinten több, mint két millió utas szállítását tervezi a budapesti repülőtéren, és ezzel kétezernél több helyben teremtett munkalehetőséget tart fenn. Mellékesen azt is elárulta: készpénztartalékaik meghaladják a két milliárd eurót. „A Ryanair a világ egyik pénzügyileg legerősebb és legeredményesebb légitársasága, amely jó úton halad afelé, hogy idén 440 millió eurós nyereséget érjen el” – fogalmazott az igazgató.

A cég mindig is arról volt híres, hogy egyik napról a másikra be- vagy kiköltözhet egy reptérről. Most éppen Cipruson fenyegetőzik a kivonulással, mert a Ciprusi Turisztikai Hivatal nem ad nekik több marketingtámogatást, illetve a paphosi repülőtéren nem törlik el a leszállási díjat. A légitársaság még májusban jelentette be rodoszi és kosi járatának megszűnését, júniusban jelentősen csökkentette marokkói kapacitásait, júliusban pedig több spanyolországi útvonalon (Madrid, Barcelona, Kanéri-szigetek) szüntette be, illetve csökkentette járatait. Az Európai Bizottság jelenleg is vizsgálja az Európai Légitársaságok Szövetsége bejelentését, miszerint a Ryanair évente több százmillió font „állami támogatásban” részesül.

Az idén eshet a légitársaságok nyeresége

A világ légitársaságainak tavalyi együttes nyeresége tavaly 7,9 milliárd dollárt tett ki az előző évi 15,8 milliárd dollár után, amit két veszteséges év előzött meg. Erre az évre hárommilliárdos összforgalom várható a Nemzetközi Légi szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint. A 2011-es eredményre egyik oldalról az utas- és áruforgalom erősödése, valamint a jegyárak enyhe emelkedése hatott, a másikról viszont az olaj drágulása, az európai pénzügyi válság, továbbá az észak-afrikai és közel-keleti politikai bizonytalanság.

Tony Tyler, a szervezet vezérigazgatója szerint a jelenlegi, bizonytalan gazdasági környezet hat az áagazat teljesítményére is, ám trendszerű változás nem látható a piacon.

Tony Tyler, a szervezet vezérigazgatója szerint a jelenlegi, bizonytalan gazdasági környezet hat az áagazat teljesítményére is, ám trendszerű változás nem látható a piacon.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.