Az EurActiv által megszerzett levélben az amúgy német nemzetiségű biztos arról tájékoztatta Martin Winterkorn Volkswagen-vezért, hogy jelentősen lazítottak az új autók széndioxid-kibocsátására vonatkozó eredeti brüsszeli javaslaton, annak érdekében, hogy meggyőzzék az európai autógyártókat arról, hogy a javasolt intézkedések nem fenyegetik majd a kontinens autóiparának versenyképességét.

A brüsszeli javaslat értelmében 2020-tól minden új európai autó esetében legfeljebb kilométerenként 95 gramm lehet a széndioxid-kibocsátás mértéke. Arról már korábban jogszabály született, hogy 2015-től 130 g/km lesz az emissziós küszöb.

Az EU-biztos által említett lazítás értelmében azonban az autógyártók továbbra is gyárthatnak nagy széndioxid-kibocsátású üzemanyagzabáló járműveket, csak ehhez az elektromos autók gyártása után kapott úgynevezett szuperkrediteket kell majd felhasználniuk.

Öttinger szóvivője az AFP-nek mondta, semmi szokatlan nincs abban, hogy a biztos levelet írt a VW vezérének. A Greenpeace környezetvédelmi szervezet szakértője szerint azonban a szuperkreditek bevezetése jelentősen gyengíti az EU 2020-ra vonatkozó emissziócsökkentési céljait, amely szerint 2020-ra 20 százalékkal kell csökkenteni a széndioxid-kibocsátást az EU-ban az 1990-es szinthez képest.