BUX 42,980.64
0.00%
BUMIX 3,812.78
0.00%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 8,990
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,555
0.00%
RABA 1,140
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,862
0.00%
0.00%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
NUTEX 11.25
0.00%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Debreceni villamos: Januárban újrakezdik

Januárban újraindulhat a debreceni 2-es villamos építése, miután a pályaépítéssel megbízott konzorcium és az önkormányzat megállapodott a szükséges szerződésmódosításokban - jelentette be Kósa Lajos fideszes polgármester pénteken Debrecenben.

A villamospályát építő ATK Debrecen konzorcium péntekig kapott haladékot arra, hogy bemutassa a szükséges garanciákat a munka elvégzésére. Megállapodás született arról, hogy a három tag új projektcégben egyesül, vagyis egyetlen jogi személyiséget alkot. A konzorcium a szükséges bankgaranciát is megszerezte - mondta a politikus.

A projektcéget az Arcadom Zrt., a Keviép Kft. és a Tóth-TD Kft. alkotja, akárcsak a kivitelező konzorciumot, de ennek a vezetője az Arcadom helyett a Keviép lesz.

Kósa Lajos az MTI érdeklődésére elmondta: a megállapodás szerint nettó 7,97 milliárd forint lesz a beruházás végösszege.

Közölte hogy a szerződésmódosítást elküldik az Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez, amelynek 30 napon belül kell azt elbírálnia. Amennyiben jóváhagyják, azonnal indulhat a munka.

Az építkezés 2012 elején azért állt le, mert a konzorcium több alvállalkozót nem fizetett ki. A módosítás szerint viszont a jövőben a projektcég csak akkor kaphat pénzt az önkormányzattól, ha igazolni tudja az alvállalkozói kifizetéseket, illetve az önkormányzat maga is fizethet az alvállalkozóknak.

A polgármester szerint a város pozíciói javulnak a szerződés módosításával, hiszen kötbért ezt követően három részhatáridő után is követelhetnek, míg korábban csak a projekt befejezése után volt erre lehetőség. Az első részhatáridő 2013 márciusában jár le, akkorra kell megépülnie a járműveket fogadó remíznek.

Kósa Lajos leszögezte: tartani fogják a határidőket, egy év múlva, 2013. december 20-án kész lesz a villamosvonal.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek