Cégvilág

Duplájára nőhet a digitális média piaci részesedése

A digitális média adhatja 2015-re a média bevételeinek több mint 20 százalékát, három év alatt duplájára nőhet részesedése a médiapiacon - derül ki az Ernst & Young MTI-nek hétfőn eljuttatott közleményéből.

A tanácsadó cég legfrissebb felmérése azt mutatja, hogy a világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a digitális médiában rendkívül komoly növekedési potenciál rejlik. A vezetők kétharmada úgy véli, hogy a digitális média tíz százalékkal növelheti bevételeit a következő három évben, mintegy felük szerint a profitjuk is átlagosan tíz százalékkal növekszik majd ennek köszönhetően - áll a közleményben.

A döntéshozók szerint a legtöbb lehetőség a táblagépekben rejlik, mivel ezek lesznek a legnagyobb hatással az ágazatra a következő három évben. A listában ezt az okostelefonok és a felhőalapú szolgáltatások követik. A válaszadók mindegyike egyetértett abban, hogy a mobileszközöknek van a legnagyobb szerepük a tartalomfogyasztás ösztönzésében - mutat rá az Ernst & Young közleménye.

Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója hangsúlyozta: minél többet használják a digitális technológiát a fogyasztók, a szolgáltatók annál több releváns információhoz jutnak szokásaikról, így hatékonyabb marketing- és reklámkampányokat indíthatnak, illetve személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak.

A cég a felmérésben arra is rámutat, hogy a megkérdezettek többsége szerint jelenleg a legnagyobb kihívás az, hogy a médiacégek rá tudják-e bírni a fogyasztókat a méltányos árak megfizetésére.

e&y média digitális média piac
Kapcsolódó cikkek