A több mint 2,4 milliárd forintos beruházással Komárom-Esztergom megyében is megkezdődnek az Új Széchenyi Terv keretében 2013-ra tervezett útfelújítások. A munkálatok várhatóan október elejére fejeződnek be a 18,8 kilométeres szakaszon. A Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program forrásaiból közel 41 kilométernyi erősen leromlott állapotú mellékút rekonstrukciója valósul meg idén a megyében.
A Tát-Tarján-Tatabánya összekötő út felújítása során az útburkolat változó vastagságú, méretezett erősítőréteget kap, a teherbírási problémákat mutató helyeken megtörténik a pályaszerkezet teljes cseréje. A vízelvezető rendszer megújul, a kivitelezők az árkok tisztításáról, burkolásáról is gondoskodnak. Korszerűsítik a forgalomtechnikai berendezéseket, teljes felújításon esik át a szakaszon található hét híd, a nagysápi Árok-hidat szélesítik. Átépítik az autóbuszöblöket és peronokat, a nagysápi dombtetőn pedig a jelenlegi megállóhely helyett új autóbuszöböl létesül.
A mellékút felújítása a térségben élő és rendszeres átutazó mintegy 5000 ember életében hoz már ősszel érzékelhető változást. A jobb megközelíthetőség miatt az érintett települések vonzóbbá válhatnak a vállalkozások számára is. A sikeres projektzárások utáni években a közútkezelő és a Regionális Fejlesztési Ügynökségek kiemelt figyelemmel kísérik a felújított szakasz állapotát, hogy a mellékút tartósan kiváló minőségű maradhasson.
A nyitóeseményen az országos útfelújítási tervekről szólva Völner Pál kifejtette: „A Nemzeti Közlekedési Stratégiai részeként országos útfelújítási program készül. A javasolt célértékek szerint a burkolatok és hidak leromlását három éven belül meg kell fékezni. A legfontosabb műszaki jellemzőket az évtized végéig legalább a 2000. évi szintre kell visszaállítani. Az előkészített projektek közül első lépcsőben a legrosszabb állapotú szakaszok javítása várható 2014-től.”
Idén országszerte közel 600 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjainak forrásaiból. A közútkezelő a tavalyi érték háromszorosából, mintegy 87 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket (ld. a csatolt térképet). Az első félévben megkezdődő munkákat döntő részben még az év vége előtt befejezik.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntései nyomán 2010 és 2013 között összesen több mint 114 milliárd forintot fordíthatnak a nyertes pályázók az alsóbbrendű úthálózat megerősítésére és felújítására. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése terén minden régióban sikerült elérni a közel 100 százalékos forráslekötést már a jelenlegi programozási időszakban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.