A Lukoil a szegmens mindhárom fő területén, az olajtermelésben, az olajfinomításban és a gáztermelésben is aktív, de a legnagyobb súllyal a legelsőben. A folyékony szénhidrogének iránti keresletben – többek között a világ népességének növekedése, vagy az ázsiai motorizáció miatt – évi másfél százalékos növekedésre számít, ami 2025-re már napi 105 millió hordós felhasználást eredményez. A kereslet 90 százaléka a társaság várakozásai szerint a közlekedésből és a szállításból várható, jórészt pedig Kínából és Indiából. Kínában ma ezer lakosra 40 autó jut, 2025-ben már 200, ami 220 millió autó eladását jelenti 2010-2025 között. Bár a globális járműflotta 670 autós bővülését az üzemanyagok hatékonyabb (a mostaninál 30 százalékkal jobb) felhasználása és az alternatív üzemanyagok terjedése kíséri, a belső égésű motorok aránya így is 80 százalékos marad.
A kutatás és termelés költségei közben nőnek. Iparági becslések szerint e kiadások 2000 óta a korábbi háromszorosára emelkedtek. Az ok, hogy a legnagyobb hozamú és legolcsóbban kiaknázható lelőhelyek kimerülőben vannak, az olajcégek ezért a nehezebben és költségesebben művelhető mezők felé fordultak. A ma jellemző, hordónkénti termelési költségek 70 dollár fölött alakulnak, de például az észak-amerikai palaolaj akkor hoz nyereséget, ha legfeljebb 80 dollárért tudják kinyerni. A folyékony szénhidrogének előállításában Észak-Amerika megtartja növekedésének lendületét a következő évtizedben, emiatt tovább esik a kontinens importja. Az USA főként a palaolajra, Kanada pedig az olajhomokra összpontosít. E két nagy termelő hódítása miatt csökkenni fog a világ olajtermelésének ma 42 százalékát adó OPEC olajkartell súlya, de a dominanciája megmarad. Továbbra is érezhető lesz, hogy a társulás tagországai a minél magasabb olajárakban érdekeltek, hiszen gazdaságuk bevételeinek nagy része az olaj eladásából származik. Szaúd-Arábia 100 dolláros tartja ideálisnak. A brent jegyzése az orosz társaság szerint 2015-ben hordónként 118 dollár körül alakul, 2020-ban 123 dollár, 2025-ben 138 dollár körül. E számok kicsit magasabbak az elemzői átlagnál.
Az USA-ban a nem hagyományos olaj termelésének felfuttatása szorítja a háttérbe a növényi alapú benzint és dízelt.
Az USA-ban a nem hagyományos olaj termelésének felfuttatása szorítja a háttérbe a növényi alapú benzint és dízelt.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.