Az autók műszerfala egyetlen, személyre szabható érintőképernyő lenne
A legnagyobb figyelmet biztosan az új szélvédőképernyő kapja majd. A „fejkijelzőt” (Head Up Display, HUD) jó ideje alkalmazzák az autógyártók, ennek segítségével a vezetési információkat közvetlenül a szélvédőre vetítik ki úgy, hogy azok vezetés közben kényelmesen olvashatók legyenek. A Continental itt beveti a projektoroknál már használt DMD technológiát – a mikrotükrökből álló panelekkel virtuálisan megdönthető a sofőr elé kivetített kép. Hogy tovább fokozzák az izgalmakat, a cég ígérete szerint az úgy nevezett Augmented Realityt is bevezetheti az autózásban. Ez azt jelenti, hogy a sofőr elé kivetített virtuális kijelző elemei pontosan ott jelennek meg a valóságban, így a virtuális képernyő és a szélvédőn túl látott világ egybeolvad.
"A modern autók egyre nagyobb támogatást nyújtanak az autósoknak, az új funkcióknak az embert és a gépet összekötő interfészen is meg kell jelenniük” – fogalmazott Eelco Spölder, a Continental illetékes menedzsere annak kapcsán, hogy a konszern új kijelzőket és irányító interfészeket mutat be Frankfurtban.
A műszerfalon eddig is számos gyártó kocsijaiban kaptak helyet érintőképernyők, a Continental tovább lépne: terveik szerint az egész műszerfal egyetlen, teljesen személyre szabható érintőképernyő lenne. A Continental nem titkolja, hogy a szórakoztatóelektronika fejlődése befolyásolja autóipari innovációit, így nem csoda, hogy 3D kijelzőkkel szeretnék fel az autók műszerfalát. A cég szerint a 12,3 hüvelykes, szabadon programozható kijelzőn nem csak a kért adatokat válogathatják össze az autósok, de a grafikai megoldásokat is.
A Continental emellett átalakítaná az érintőképernyőket, mivel a menedzsment szerint az egyenes TFT monitorok nem alkalmasak arra, hogy autókba szereljék, ezért a német cégcsoport a jövőben hajlított képernyőket készítene, kifejezetten autós alkalmazásra.


