BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autók műszerfala egyetlen, személyre szabható érintőképernyő lenne

A Continental több újítással rukkol elő a egy hónap múlva a frankfurti autószalonon. A német autóipari konszern többek között egy továbbfejlesztett szélvédő-kijelzőt mutat be és tervei szerint hamarosan személyre szabható érintőképernyőkről tájékozódhatnak az autósok mindenről, ami fontos lehet vezetés közben.

A legnagyobb figyelmet biztosan az új szélvédőképernyő kapja majd. A „fejkijelzőt” (Head Up Display, HUD)  jó ideje alkalmazzák az autógyártók, ennek segítségével a vezetési információkat közvetlenül a szélvédőre vetítik ki úgy, hogy azok vezetés közben kényelmesen olvashatók legyenek. A Continental itt beveti a projektoroknál már használt DMD technológiát – a mikrotükrökből álló panelekkel virtuálisan megdönthető a sofőr elé kivetített kép. Hogy tovább fokozzák az izgalmakat, a cég ígérete szerint az úgy nevezett Augmented Realityt is bevezetheti az autózásban. Ez azt jelenti, hogy a sofőr elé kivetített virtuális kijelző elemei pontosan ott jelennek meg a valóságban, így a virtuális képernyő és a szélvédőn túl látott világ egybeolvad.

"A modern autók egyre nagyobb támogatást nyújtanak az autósoknak, az új funkcióknak az embert és a gépet összekötő interfészen is meg kell jelenniük” – fogalmazott Eelco Spölder,  a Continental illetékes menedzsere annak kapcsán, hogy a konszern új kijelzőket és irányító interfészeket mutat be Frankfurtban.

A műszerfalon eddig is számos gyártó kocsijaiban kaptak helyet érintőképernyők, a Continental tovább lépne: terveik szerint az egész műszerfal egyetlen, teljesen személyre szabható érintőképernyő lenne. A Continental nem titkolja, hogy a szórakoztatóelektronika fejlődése befolyásolja autóipari innovációit, így nem csoda, hogy 3D kijelzőkkel szeretnék fel az autók műszerfalát. A cég szerint a 12,3 hüvelykes, szabadon programozható kijelzőn nem csak a kért adatokat válogathatják össze az autósok, de a grafikai megoldásokat is.

A Continental emellett átalakítaná  az érintőképernyőket, mivel a menedzsment szerint az egyenes TFT monitorok nem alkalmasak arra, hogy autókba szereljék, ezért a német cégcsoport a jövőben hajlított képernyőket készítene, kifejezetten autós alkalmazásra.  

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.