A GDP 9-10 százalékát adja a turizmus Magyarországon
A Magyar Turizmus (MT) Zrt. egyik legfontosabb középtávú célja a belföldi vendégforgalom jelenlegi, mintegy ötvenszázalékos részarányának bővítése – jelentette ki a szervezet belföldi igazgatója kedden, a társaság és a Tisza-tavi régió 2014. évi marketing tervét ismertető szakmai fórumon, Tiszafüreden.
Mártonné Máthé Kinga elmondta: az országos adatok és a következő évre vonatkozó, a többi ágazatot meghaladó, mintegy 4 százalékos bővülést ígérő előrejelzések arra utalnak, hogy a szakma kifelé lábal a válságból.
Jelezte: jelenleg a hazai össztermék (GDP) 9-10 százalékát adja a turizmus Magyarországon, a bevételek alakulását azonban ma még jelentősen befolyásolják a nemzetközi politikai és gazdasági hatások. E kitettség csökkenhetne a belföldi vendégforgalom arányának bővülésével - tette hozzá.


