„Amíg 2012-ben 290 ezer motor készült az Opel Szentgotthárd Kft. gyártósorain, addig tavaly az előzetesen számítottnál is több, összesen 355 ezer hagyta el a gyárat. Ebből a 355 ezerből 14 800 az új, úgynevezett Flex-gyár terméke, amelynek termelése idén 81 ezerre emelkedik” – mondta lapunknak Solt Tamás, a társaság vezetője, hozzátéve, hogy az idei termelési terv szerint összesen 400 ezer motort szállít a társaság a megrendelőknek.
A Flex-üzemben tavaly februárban indult az 1,6 literes benzin- és dízelmotorok sorozatgyártása, idén júniusban pedig a motorgyár harmadik – ezer köbcentis, háromhengeres – motorcsaládjának kibocsátása kezdődik, majd 2015-ben egy 1400 köbcentis motor sorozatgyártása is elindulhat Szentgotthárdon.
A mai előrejelzések szerint két év múlva az új motorokból 620 ezer, a régiekből több mint 300 ezer készülhet. Az elmúlt év végén már több mint ezer alkalmazott dolgozott a gyárban, ugyanakkor különféle alvállalkozók további négyszáz szakembere is dolgozik a telephelyen. Az idei évben közel négyszázzal és jövőre is körülbelül ugyanennyivel bővül a saját alkalmazottak száma.
A tavaly készült 340 ezer darab „régi”, 1,6 és 1,8 literes motor 70 százalékát a General Motors észak-amerikai, mexikói, ausztrál és thaiföldi gyáraiba szállították. Emellett egy év kihagyás után idén ismét jelentős lesz a megmunkált motorkomponensek – motorblokk, hajtórúd, főtengely, készre szerelt és alkatrészek nélküli hengerfej – gyártása és ázsiai exportja. A GM-kínai leányvállalata – amely korábban is a legnagyobb vevők közé tartozott–, fél éve jelezte, hogy 2014-ben újra rendelne motorblokkot, hengerfejet és főtengelyt. A decemberben érkezett megrendelések alapján a három termékfajtából együttesen több mint 177 ezret szállíthat Kínába Szentgotthárd. Az amerikai Allison Transmission számára 2000 óta készülnek közepes és nagy teherbírású teherautók és buszok számára automata sebességváltók, amelyekből az elmúlt évben 13 400 hagyta el a szereldét, idén pedig várhatóan 13 900-at gyártanak. Az Opel Szentgotthárd Kft. mintegy mellékesen személygépkocsi sebességváltókat is felújít az anyacég számára. A tavalyi 6800 darab után idén 8500 egység felújítása szerepel a tervekben.
Az eredeti félmilliárd eurós beruházási tervekkel szemben tavaly februárban egy újabb, 130 millió eurós gyárbővítést jelentett be az Opel. Ezek után júliusban azt jelentették be, hogy még egy 60 millió eurós csomagról is döntött az anyacég. Ez utóbbi beruházás teszi lehetővé a tengeren túlra szánt motorok gyártását. A 60 millió euró révén a gyártósorok egy részének átalakításával nem csupán tovább növekszik a gyártó- és szerelősorok rugalmassága, hanem új berendezések telepítésével úgy alakítják át a gépsorokat, hogy a kisebb európai testvérek mellett a nagyobb motorokat is ugyanazon a soron szerelhessék össze.
„A két idei beruházási terv bejelentése után 1600 négyzetméterrel bővült az üzemépület, ahol februárra végeznek a gyártóberendezések már folyó telepítésével” – jelentett ki Solt Tamás, hozzátéve, hogy elkezdtek dolgozni az amerikai piacra kerülő 1800 köbcentis benzinmotor 2015 végén kezdődő sorozatgyártásának előkészítésén. Az Opel által Flex Motorgyárnak elnevezett új üzem attól „flex” üzem, hogy a különféle motorok – a dízelüzemű és a benzines, a három- és négyhengeres – ugyanazokon a gyártósorokon készülhetnek. Ebbe a terméksorba kell illeszteni az említett 1800 köbcentis „amerikai” motort, vagyis képessé kell tenni a gyártósort annak összeszerelésére is – mégpedig a termelés leállítása nélkül.
A flex-üzemben idén húsz különféle motorváltozat készül, köztük az ősz óta gyártott 200 lóerős, 1600 köbcentis erőmű az Astra GTC számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.