BUX 41,999.17
+1.82%
BUMIX 3,955.87
+0.82%
CETOP20 1,919.28
0.00%
OTP 10,675
+1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.73%
+3.14%
+0.46%
-0.31%
-7.36%
+1.00%
0.00%
+4.24%
OTT1 149.2
0.00%
-0.50%
MOL 2,830
+1.07%
DELTA 39.75
-0.62%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.73%
EHEP 1,650
+3.12%
0.00%
+1.42%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-4.83%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,200
-1.48%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Csúszik a metróátadás

Legfeljebb néhány hetet csúszhat a 4-es metró átadása, közölte Tarlós István főpolgármester.

A főpolgármester az Inforádióban azt mondta: legrosszabb esetben is csak pár hetet csúszhat a beruházás. A metró átadása után a felszíni közlekedésben még hónapokig nem lesz változás.

A 4-es metró szerelvényeinek 150 ezer kilométer tesztutat kell hiba nélkül lefutniuk, jelenleg a négyhetes próba felénél tartanak, és eddig nem volt olyan probléma, amely veszélyeztetné a március végi átadást – mondta Tarlós István főpolgármester. Mint fogalmazott, „ha mégis bekövetkezne, hogy a Siemens valamit hibázik a saját szoftverével, akkor is legrosszabb esetben néhány hét csúszásról lehet szó”.

Tarlós István elmondta, hogy a tesztüzem alatt az elektronikát fejlesztő német Siemens cég és a szerelvényeket gyártó francia Alstom technológiáját össze kell hangolni, ezért a felszíni tömegközlekedésben az első hónapokban még nem lesz változás. „Nem akarjuk, hogy a fővárosi közösségi közlekedés olyan csorbát szenvedjen, amit az utazóközönség megérez” – nyilatkozta.

Emlékeztetett arra, hogy 2010-ben az akkor új városvezetésnek csak arra volt lehetősége, hogy befejezze a beruházást. Kiemelte, hogy a metrószerződések korrekciójával Budapestnek több tízmilliárd forintot tudtak megspórolni.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek