Járatátadás: marad a BKK-bérlet
A BKK és a Volánbusz megállapodás értelmében a fentiek Budapest és Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, valamint Törökbálint közötti, eddig is a fővárosi rendszer részét képező járatokra vonatkoznak. Mindazonáltal kis menetrend-módosítások lesznek Dél-Budán, de nem a járatátadás miatt, hanem az M4-es metró elindulásával járó felszíni közösségi közlekedési módosítások miatt.
A napokban felmerült a sajtóban, hogy a járatátadás jelentős buszvezető-elbocsátásokkal járhat. Ezzel kapcsolatban a BKK-nál lapunknak hangsúlyozták, hogy „a Fővárosi Önkormányzat és a BKK határozott elvárása volt az új üzemeltetővel szemben az érintett autóbusz-vezetők szociális biztonságának, munkahelyének folyamatos fenntartása. A Volánbusz megbízható szolgáltató, emellett szerződéses garanciák is biztosítják, hogy átvegye a BKV Zrt. érintett agglomerációs vonalakon dolgozó 320 járművezetőjét, ebben bizonytalanság nincs. Az új szolgáltatóval kötött szerződés számos garanciát tartalmaz mind a szolgáltatás színvonalának minőségére, mind az érintett járatokon dolgozó 320 járművezető továbbfoglalkoztatására. A dolgozók munkahelye megmarad. A szerződésben rögzített előírások biztosítják az eddigi dolgozók munkahelyét, így a vonalakon gyakorlott sofőrök teljesítenek majd szolgálatot.
Jöhet a négyes metró?
március végén átadhatják a négyes metrót – írta Népszabadság. A lap szerint rendben haladnak az engedélyhez szükséges próbafutások. Ezzel kapcsolatban Tarlós István főpolgármester a napokban azt mondta, reményei szerint nem lesz probléma a Siemens által a járművekhez szállított rendszerekkel. Állítólag a múlt héten volt egy részleges rendszerleállás, de a hatóság szerint ez nem érte el a biztonságkritikus határt, így nem kellett elölről kezdeni a két hónapos tesztidőszakot. A teszt lezárása után a hatóságnak elvileg 15 napja lenne az engedélykérelem elbírálására.

