BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Járatátadás: marad a BKK-bérlet

Nem változik azokon az agglomerációs járatokon a díjszabás, amelyeket április 6-től a Volánbusz üzemeltet, budapesti szakaszaikon pedig érvényesek maradnak a fővárosi jegyek és bérletek. A buszok járatszáma és menetrendje illeszkedik majd a budapesti rendszerbe, az új járművek a fővárosi flotta égszínkék színében állnak forgalomba.

Viszonylag kevés változást éreznek meg a fővárosi elővárosokból, illetve azokba ingázó utasok abból, hogy április 6-tól nem a BKK, hanem a Volánbusz járműveit használják. A BKK Sajtókommunikációs Irodájától kapott tájékoztatás szerint ugyanis az, hogy mivel e járatok továbbra is a főváros közlekedésszervezője, a BKK megrendelése alapján közlekednek, budapesti szakaszaikon továbbra is érvényesek a fővárosi jegyek és a bérletek, de az agglomerációs szakaszokon sem változik a mai díjszabás. Szintén ebből adódik, hogy az új buszok a budapesti flotta égszínkék színében állnak majd forgalomba, járatszámuk és menetrendjük illeszkedni fog a budapesti rendszerbe, ezekről a BKK-nak kell gondoskodnia. (Az új buszok a 13-as buszcsalád, a 22-es buszcsalád, a 38-as buszok, a 40-es buszcsalád, a 63-as busz, a 64-es buszcsalád, a 84E, 89E, 94E, 294E busz, a 88-as busz, a 140-es busz, a 169E busz, a 172E és 272-es busz vonalán közlekedő járműveket váltják majd le.) Az érintett buszok változatlanul a budapesti végállomásokat és megállókat fogják használni, az első naptól fogva működik rajtuk a Futár utastájékoztató rendszer. Szintén működik majd rajtuk az új elektronikus jegyrendszer, a kiépítésétől kezdve. E buszok minden más szempontból is a budapesti rendszer részét képezik, például üzemzavar esetén – metró- vagy villamospótlásnál – ugyanúgy besegítenek, mint tették azt eddig a BKV járművei.

A BKK és a Volánbusz megállapodás értelmében a fentiek Budapest és Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, valamint Törökbálint közötti, eddig is a fővárosi rendszer részét képező járatokra vonatkoznak. Mindazonáltal kis menetrend-módosítások lesznek Dél-Budán, de nem a járatátadás miatt, hanem az M4-es metró elindulásával járó felszíni közösségi közlekedési módosítások miatt.

A napokban felmerült a sajtóban, hogy a járatátadás jelentős buszvezető-elbocsátásokkal járhat. Ezzel kapcsolatban a BKK-nál lapunknak hangsúlyozták, hogy „a Fővárosi Önkormányzat és a BKK határozott elvárása volt az új üzemeltetővel szemben az érintett autóbusz-vezetők szociális biztonságának, munkahelyének folyamatos fenntartása. A Volánbusz megbízható szolgáltató, emellett szerződéses garanciák is biztosítják, hogy átvegye a BKV Zrt. érintett agglomerációs vonalakon dolgozó 320 járművezetőjét, ebben bizonytalanság nincs. Az új szolgáltatóval kötött szerződés számos garanciát tartalmaz mind a szolgáltatás színvonalának minőségére, mind az érintett járatokon dolgozó 320 járművezető továbbfoglalkoztatására. A dolgozók munkahelye megmarad. A szerződésben rögzített előírások biztosítják az eddigi dolgozók munkahelyét, így a vonalakon gyakorlott sofőrök teljesítenek majd szolgálatot.

Jöhet a négyes metró?

március végén átadhatják a négyes metrót – írta Népszabadság. A lap szerint rendben haladnak az engedélyhez szükséges próbafutások. Ezzel kapcsolatban Tarlós István főpolgármester a napokban azt mondta, reményei szerint nem lesz probléma a Siemens által a járművekhez szállított rendszerekkel. Állítólag a múlt héten volt egy részleges rendszerleállás, de a hatóság szerint ez nem érte el a biztonságkritikus határt, így nem kellett elölről kezdeni a két hónapos tesztidőszakot. A teszt lezárása után a hatóságnak elvileg 15 napja lenne az engedélykérelem elbírálására.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.