BUX 42,271.29
+2.48%
BUMIX 3,964.87
+1.05%
CETOP20 1,919.28
0.00%
OTP 10,800
+2.81%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.41%
+2.61%
-0.81%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,645
+0.61%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
+0.49%
+0.63%
+0.46%
-0.83%
-1.91%
+1.75%
0.00%
+2.57%
OTT1 149.2
0.00%
-0.50%
MOL 2,880
+2.86%
DELTA 39.65
-0.88%
ALTEO 2,420
+2.98%
+0.93%
+1.73%
EHEP 1,640
+2.50%
-0.71%
+1.54%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.72%
0.00%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
-2.33%
+2.27%
-1.10%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
0.00%
NAP 1,236
+1.48%
0.00%
-1.92%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

NMHH: nem használják a felhő alapú távközlési szolgáltatásokat a cégek

A felhő alapú távközlési szolgáltatások egyelőre nagyon kevéssé elterjedtek Magyarországon, az internetkapcsolattal rendelkező, legalább 10 fős cégek és intézmények mindössze 6 százaléka veszi igénybe ezeket - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) üzleti felhasználók körében végzett kutatásából.

Ez az arány a korábbi évhez képest nem változott és feltehetően a jövőben sem fog, a cégvezetők túlnyomó része számára ugyanis egyáltalán nem vonzó a megoldás a hatóság megállapítása szerint.

A Bellresearch kutatócég által készített, és az NMHH honlapján közzétett kutatás összefoglalója szerint egyre több szervezet lát viszont lehetőséget a közösségi oldalakon keresztüli kommunikációban. Igaz ugyan, hogy egyelőre jóval többnek van saját honlapja (72 százalék), mint közösségi profilja (24 százalék), amelynek viszont van, az jóval aktívabb a Facebookon, Iwiwen, Twitteren: míg a honlapot csak minden harmadik frissíti legalább hetente, addig a közösségi oldalon a szervezetek valamivel több mint fele posztol legalább heti egyszer.

A hatóság 2009 óta minden évben nagymintás országos felmérést készít a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások, közintézmények és nonprofit szervezetek körében a távközlési szolgáltatások használatáról. A legfrissebb tanulmány szerint az előző évhez képest jelentősen megnőtt a távközlési szolgáltatásokra csomagban előfizetők aránya.

Mostanra a vállalkozások, közintézmények és nonprofit szervezetek fele csomagban vesz igénybe legalább két távközlési szolgáltatást. Leggyakrabban a helyhez kötött telefont és internetet (61 százalék), valamint a mobiltelefont és a számítógépen, tableten használható mobilinternetet (20 százalék) veszik igénybe csomagban. A legalább 250 főt foglalkoztató szervezeteknél jóval gyakoribb a mobilcsomag, a kisebb szervezeteknél pedig a vezetékes, míg a közösségi funkciót ellátó intézményeknél az átlagnál gyakoribb, hogy tévéelőfizetés is van a csomagban.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a helyhez kötött hang üzleti piaca folyamatosan csökken, ami elsősorban nem az előfizetések csökkenésének, hanem más kommunikációs csatornák (például mobiltelefon, email használat) erősödésének a következménye. A mobilhang üzleti piacának csökkenése viszont egyelőre megállt.

Az internetpiac sem zsugorodott 2013-ban, igaz, hogy a korábbi évekkel ellentétben nem is növekedett. A helyhez kötött internet piacának csökkenését a számítógépen és tableten használt mobilinternet piacának növekedése még ellensúlyozni tudta 2013-ban is.

A hang- és internetpiacnál jóval kisebb az üzleti televíziós és adatkommunikációs piac, a közvetlenül előfizetők aránya mindössze 14 és 10 százalék. A teljes távközlési piac üzleti előfizetői része 2013-ban körülbelül 139 milliárd forint volt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek