„Ahhoz, hogy egy vállalat ide eljusson, kell néhány tehetséges ember, aki egy ilyen céget létrehoz, kell, aki vezeti és nagyon sok elkötelezett, tehetséges ember is kell, aki működteti” – hangsúlyozta a miniszterelnök, aki az elmúlt négy év legfontosabb tanulságának nevezte, hogy nincs olyan kormány, amely képes a gazdaságot működtetni. Egy kormány csupán a gazdaság szabályzására, ösztönzésére képes, de működtetni kizárólag a vállalkozások tudják, és kulcsszerepe van azoknak az embereknek, akik a felelősséget viselik érte.
A kormányfő a Waberer's példája kapcsán kitért arra is, hogy így kellett volna végbemennie minden magyar vállalat privatizációjának. Hiszen „nem az volt megírva a csillagokban”, hogy a privatizáció után az Európában versenyképes magyar cégek egy-két éven belül egyszer csak eltűnnek, vagyonukat eladják és a területen működő gazdasági tevékenység egész egyszerűen megszűnik. A kilencvenes években ugyanis nem egy példa volt arra, hogy egyes iparágakban a privatizáció csupán egy piac megvásárlását jelentette az új tulajdonos számára. A Waberer's esetében viszont korábbi állami vállalatok privatizálásából és modernizálásából indult el egy sikertörténet.
A kormány nevében Orbán Viktor kijelentette, hogy jó lóra tettek, amikor az elmúlt évben stratégiai megállapodást kötöttek a Waberer's-szel, amellyel folytatódik a stratégiai együttműködés és a cég által előterjesztett javaslatokat hasznosítani fogják. Ilyen eset volt az úgynevezett kereskedelmi gázolajár három évvel ezelőtti bevezetése.
„A magyar közúti fuvarozók példaértékűen álltak helyt a gazdasági válságban. Növelték teljesítményüket, de ehhez szükség volt a gazdaságpolitika ösztönző közreműködésére is” – mondta Wáberer György hozzátéve, hogy a kormány a fuvarozók nemzetközi versenyképességét több módon javította. Ebbe a körbe tartozik a kereskedelmi gázolaj bevezetése, és a napidíj adómentes részének emelése, illetve a súlyadó csökkentése is.
„Ma a magyar fuvarozó vállalkozások literenként mintegy 15-16 forintot visszaigényelhetnek a jövedéki adóból. Ez nagy mértékben javította az ágazat szereplőinek nemzetközi versenyképességét. A napidíj adómentes részének 25 euróról 40-re való emelésével a szomszédos országokkal szembeni hátrányunkat küzdöttük le. Ugyancsak megszűnt a versenyhátrányunk annak révén, hogy a kormány az elmúlt évben a kamionok súlyadóját a környező országok szintjére mérsékelte” – mondta Wáberer György.
Húsz év dióhéjban
Wáberer György társaival 1994-ben privatizálta a Volán Tefu Rt.-t. A vállalat 2002-ben megvásárolta a Hungarocamiont, amelynek nevét négy év múlva Waberer's International Zrt.-re változtatták. A Waberer's Holding Zrt. 2007-ben többségi tulajdont szerzett a Budapesti Szabadkikötő Zrt.-t üzemeltető Multicont Zrt.-ben, és 100 százalékos tulajdonosa lett a nemzetközi fuvarozásban érdekelt Révész Eurotrans Kft.-nek. A Mid Europa Partners (MEP) befektetési alap 2011-ben 49,05 százalékos részesedést vásárolt a társaságban, amelynek neve két éve Waberer’s Internationalra változott.