BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Példakép lett a Waberer's

A kormány csupán szabályozni, ösztönözni, befolyásolni tudja a gazdaságot, de működtetni kizárólag a vállalatok tudják – mondta Orbán Viktor a Waberer's International Zrt. ötszáz új nyerges vontatójának átadásán. A cég a beruházással hatszáz munkahelyet teremt

Hatszáz új munkahelyet teremt a már 3200 járműszerelvénnyel rendelkező Waberer's International félezer kamion 18 milliárd forintba került beszerzése révén. A flottabővítés-sorozat lezárása alkalmából Orbán Viktor kijelentette, hogy kevés olyan vállalkozás van, amely két évtized kemény munkájával dobogós helyre került szakmájának európai versenyében.

„Ahhoz, hogy egy vállalat ide eljusson, kell néhány tehetséges ember, aki egy ilyen céget létrehoz, kell, aki vezeti és nagyon sok elkötelezett, tehetséges ember is kell, aki működteti” – hangsúlyozta a miniszterelnök, aki az elmúlt négy év legfontosabb tanulságának nevezte, hogy nincs olyan kormány, amely képes a gazdaságot működtetni. Egy kormány csupán a gazdaság szabályzására, ösztönzésére képes, de működtetni kizárólag a vállalkozások tudják, és kulcsszerepe van azoknak az embereknek, akik a felelősséget viselik érte.

A kormányfő a Waberer's példája kapcsán kitért arra is, hogy így kellett volna végbemennie minden magyar vállalat privatizációjának. Hiszen „nem az volt megírva a csillagokban”, hogy a privatizáció után az Európában versenyképes magyar cégek egy-két éven belül egyszer csak eltűnnek, vagyonukat eladják és a területen működő gazdasági tevékenység egész egyszerűen megszűnik. A kilencvenes években ugyanis nem egy példa volt arra, hogy egyes iparágakban a privatizáció csupán egy piac megvásárlását jelentette az új tulajdonos számára. A Waberer's esetében viszont korábbi állami vállalatok privatizálásából és modernizálásából indult el egy sikertörténet.

A kormány nevében Orbán Viktor kijelentette, hogy jó lóra tettek, amikor az elmúlt évben stratégiai megállapodást kötöttek a Waberer's-szel, amellyel folytatódik a stratégiai együttműködés és a cég által előterjesztett javaslatokat hasznosítani fogják. Ilyen eset volt az úgynevezett kereskedelmi gázolajár három évvel ezelőtti bevezetése.

„A magyar közúti fuvarozók példaértékűen álltak helyt a gazdasági válságban. Növelték teljesítményüket, de ehhez szükség volt a gazdaságpolitika ösztönző közreműködésére is” – mondta Wáberer György hozzátéve, hogy a kormány a fuvarozók nemzetközi versenyképességét több módon javította. Ebbe a körbe tartozik a kereskedelmi gázolaj bevezetése, és a napidíj adómentes részének emelése, illetve a súlyadó csökkentése is.

„Ma a magyar fuvarozó vállalkozások literenként mintegy 15-16 forintot visszaigényelhetnek a jövedéki adóból. Ez nagy mértékben javította az ágazat szereplőinek nemzetközi versenyképességét. A napidíj adómentes részének 25 euróról 40-re való emelésével a szomszédos országokkal szembeni hátrányunkat küzdöttük le. Ugyancsak megszűnt a versenyhátrányunk annak révén, hogy a kormány az elmúlt évben a kamionok súlyadóját a környező országok szintjére mérsékelte” – mondta Wáberer György.

Húsz év dióhéjban

Wáberer György társaival 1994-ben privatizálta a Volán Tefu Rt.-t. A vállalat 2002-ben megvásárolta a Hungarocamiont, amelynek nevét négy év múlva Waberer's International Zrt.-re változtatták. A Waberer's Holding Zrt. 2007-ben többségi tulajdont szerzett a Budapesti Szabadkikötő Zrt.-t üzemeltető Multicont Zrt.-ben, és 100 százalékos tulajdonosa lett a nemzetközi fuvarozásban érdekelt Révész Eurotrans Kft.-nek. A Mid Europa Partners (MEP) befektetési alap 2011-ben 49,05 százalékos részesedést vásárolt a társaságban, amelynek neve két éve Waberer’s Internationalra változott.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.