BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új piaci területeken is próbálkozna a 3M

Bővülést hozott a tavalyi év a 3M Hungária Kft.-nél, a társaság bevétele és az ott dolgozók száma is nőtt – mondta el Chris Howitt, a vállalat közép-és kelet-európai műszaki igazgatója.

A 2012-es 6,56 milliárd forinthoz képest a számos iparág számára alapanyagokat és kiegészítő termékeket készítő cég hazai leányvállalata a tavalyi évben 3,7 százalékkal tudta növelni forgalmát. Ez részben az új termékek bevezetésének volt köszönhető, mivel a társaság csak tavaly nyolcvanhárom új innovációt mutatott be világszinten, az idén pedig várhatóan már 100 fölött lesz az újdonságok száma – hangsúlyozta Chris Howitt.

A 3M Hungária jelenleg nyolcvan főt foglalkoztat, hét százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalat regionális műszaki igazgatójának elmondása alapján az autóipari fellendülés érezhető volt a társaságnál is, de a gyógyszergyártás, egészségügy és az elektronika területén is bővülést tapasztaltak.

Komoly lehetőségeket kínálnak a vállalat számára a magyar kormánnyal stratégiai partnerséget kötött vállalkozások által elindított beruházások, hiszen mivel nagyon széles a termékpaletta, a fejlesztések jelentősé részénél meg tudnak jelenni beszállítóként – tette hozzá Chris Howitt. De az infrastruktúra beruházások is jó üzleti lehetőséget kínálnak a 3M számára, mivel például az útburkolatra ragasztott, a sáveltolást illetve –szűkítést jelző sárga szalagokat is a társaság szállítja. A vállalat emellett fontos partnere a mobiltelefongyártóknak is, a szegmens meghatározó szereplői közül számos cégnek gyárt különböző kiegészítőket.

Az idei tervek kapcsán Chris Howitt elmondta, hogy vizsgálják azt, hogyan vezethetnék be a magyar piacra élelmiszerbiztonsági megoldásaikat, emellett komoly potenciált látnak az orvosi informatikában. A vállalat regionális technológiai vezetőjének közlése szerint ebben az évben tíz százalék fölötti bevételnövekedést várnak a magyar leányvállalattól.

A 3M a válság idején sem változtatott az innovációt előtérbe helyező stratégiáján, és továbbra is jelentős erőforrásokat fordít a kutatás-fejlesztésre – hangsúlyozta a szakember. A múlt évben például összesen 1,7 milliárd dollárt költöttek erre a célra világszinten, ez pedig a teljes bevétel 5,6 százaléka volt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.