Google Glass Amerikának
A szegmens egyik legelőremutatóbb megoldásával eddig a Google állt elő, a cég által kifejlesztett okosszemüveg, a Glass azonban csak a kiváltságosok egy szűk rétege – a gondosan megválogatott fejlesztők – számára érhető el, Magyarországon például mindössze néhány darab található belőle. A helyzet azonban ma megváltozik, igaz, a magyar felhasználók ebből keveset éreznek majd, de az amerikai felnőttek számára megnyílik a lehetőség, hogy megszerezzék a saját Google okosszemüvegüket. Mivel a társaság csak korlátozott mennyiségű eszközzel rendelkezik, ezért az 1500 dolláros vételár mellett komoly szerencsére is szükségük lehet azoknak, akik Glass-ra vágynak, hiszen valószínűleg nagyobb lesz majd a kereslet, mint a kínálat, ráadásul mindössze egy napig lesz elérhető az ajánlat.
A viselhető technológiák területén várható robbanásszerű fejlődés miatt beindult a verseny az ilyen eszközöket fejlesztő cégekért. A Facebook összesen kétmilliárd dollárt fizet az egyelőre a videójátékok szerelmeseinek szánt virtuálisvalóság-szemüvegeket készítő Oculus VR-ért. A legnagyobb közösségi oldal 400 millió dollár fizet készpénzben a különleges technológiát fejlesztő cégért, továbbá 23,1 millió Facebook részvénnyel is gazdagodnak az eddigi tulajdonosok, amelyek értéke jelenleg nagyjából 1,6 milliárd dollár.
A közelmúltban bejelentett akvizíció nem jelenti azt, hogy a társaság hardvergyártóvá válik, a vállalat sokkal inkább arra törekszik, hogy saját alkalmazásai és szolgáltatásai hozzanak még több bevételt az Oculus eszközeinek segítségével. A felvásárolt cég egyébként a jövőben is önálló vállalatként működik majd, de a játékiparnál sokkal szélesebb körű felhasználásra szánják a speciális szemüveget. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezetője a bejelentés kapcsán több lehetséges alkalmazási területet is megnevezett, mint például az egészségügy és az oktatás.
Divatos megoldások
Tovább gyorsíthatja a viselhető megoldások elterjedését, ha nem csak technológiai eszközökként, de divattermékekként is pozicionálják azokat készítőik. A Google például saját okosszemüvege, a Glass kapcsán összefogott a többek között a Ray-Ban és Oakley napszemüvegeket gyártó Luxottica-val, hogy divatosabb formában és jóval szélesebb körben váljon elérhetővé a termék. De izgalmas verseny kezdődhet az okosóra piacon is, ugyanis a hírek szerint az idén végre megérkezik az Apple saját megoldása, az iWatch, igaz a Samsung és a Sony ebben a szegmensben már komoly előnyre tett szert.


