Kárpótlási alapot hoznak létre a General Motors károsultjainak
Mary Barra közölni kívánta továbbá a képviselőház energia- és kereskedelmi bizottságával, hogy Kenneth Feinberg, aki egy kompenzációs alap létrehozását vizsgálja, teljes jogkört kap a kárpótlás feltételeinek és mértéknek a meghatározására is.
A rossz kapcsolókat a Chevrolet Cobalt, a Saturn Ion és más, régebbi GM modellekbe szerelték, és miattuk legalább 13-an meghaltak. Barrát április elején már meghallgatta a bizottság, de a vezérigazgató akkor a jogalkotóknak sok válasszal adós maradt. Azt ígérte, hogy a GM-nél indított belső vizsgálat lezárultával visszatér, és válaszol. A vizsgálat közelmúltban közétett megállapításai szerint emberi mulasztásra visszavezethető hibák tömege történt, ezért a vállalatnál átlakításokba és fejlesztésekbe kezdetek. A cég mérnökei és mások is már több mint tíz éve tudták, hogy az indításkapcsolók tervezési hibásak. Emiatt a járművek megállhatnak, nem működhet a légzsákjuk, befékezhetnek, vagy rosszul működhet a fékrendszerük.
A tegnapi meghallgatáson az előzetes tervek szerint megjelenti a GM belső vizsgálatát lefolytató Anton Valukas is. Azt készült mondani, hogy bár a vállalat mérnökei teljesen tisztában voltak a problémával, de azt nem tartották biztonsági kérdésnek.


