BUX 40,099.71
-0.94%
BUMIX 3,763.78
-0.30%
CETOP20 1,893.58
0.00%
OTP 8,662
-1.01%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
-1.96%
ZWACK 18,350
+0.82%
-3.19%
ANY 1,580
-0.32%
RABA 1,085
-2.25%
0.00%
-1.38%
0.00%
+0.47%
OPUS 170.2
+0.71%
0.00%
-0.42%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
-0.53%
MOL 2,968
-0.80%
+1.28%
ALTEO 2,380
0.00%
-12.82%
-2.10%
EHEP 1,160
-7.20%
-4.92%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+2.63%
-2.25%
0.00%
0.00%
-0.35%
-1.80%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-4.76%
NAP 1,244
+0.32%
0.00%
-5.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Soha nem ér véget a Malév felszámolása?

Megint meghirdette a Malév vagyontárgyait a nemzeti légitársaság felszámolója, a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Zrt. (NRN). A határidő július 10-én jár le.

A felszámoló megint elsősorban az egész csomagra várja az ajánlatokat. Például az utolsó Malév-gépet és két másik gép katalogizált alkatrészeit már tizenharmadszorra hirdették meg 1 millió 750 ezer dollárért (mintegy 390 millió forint). A balatonlellei üdülőért 323 millió, a benne lévő tárgyakért 4 millió forintot remélnek. A csomag jelentős részét pedig különböző cégekkel szembeni követelések alkotják.

A folyamatban lévő bírósági eljárások és a Bombardier-gép eladásának nehézségei miatt a felszámolás határidejét a tervezett június 30-ról az év végéig meghosszabbította a bíróság. A felszámolás elrendelése óta már több mint 2 esztendő telt el. „A légitársaság vagyonából annyi pénz sem maradt, hogy lehetőség legyen munkabéreink kifizetésére. Remény helyett számunkra az a szomorú valóság, hogy boldogulásunk Magyarországon gyakorlatilag esélytelenné vált. Szerencsés esetben távoli országokban találunk hivatásunk szerinti munkát, családjainkat havonta vagy kéthavonta látjuk” – fogalmazott márciusban a Hunalpa Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete a miniszterelnöknek írt levelében. Szerintük emiatt az elmúlt 2 évben családok tucatjai estek szét. Gyakorlatilag távoli nemzetek használják és élvezik azt a tudást, mely Magyarország nemzeti vagyona. Hozzáteszik: számunkra mit sem ér a rezsiharcban megtakarított párezer forint, ha sokaknak egyáltalán a rezsiszámlák kifizetésére sincs esélye, nem beszélve folyamatosan emelkedő devizahiteleink törlesztéséről.

„A helyközi személyszállítás utaskilométerben számított teljesítménye 2013-ban 5,9 százalékkal bővült. A növekedés alacsony bázishoz képest következettbe, mivel 2012-ben a teljesítmény 10 százalékkal viszszaesett, összefüggésben a Malév 2012. februári megszűnésével” – olvasható a KSH Magyarország 2013 című jelentésében. Hozzáteszik: a legnagyobb mértékben, 11 százalékkal a repülőgépes utazások teljesítménye nőtt, ezzel együtt is alig több mint felét tette ki a két évvel korábbinak. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2013-es utasforgalma 8,5 millió fő volt, lényegében ugyanannyi (0,2 százalékkal több), mint egy évvel korábban. Ugyanebben az évben a járatszám 4,3 százalékkal mérséklődött, így az utasok egy járatra jutó száma 2013-ban is nőtt.

Az egy járatra jutó utasok száma a megelőző tíz évben folyamatosan nőtt, 2013-ban 102 fő volt. A légikikötő a legnagyobb utasforgalmat – csökkenő sorrendbe állítva – 2013-ban is Németországgal, az Egyesült Királysággal, Olaszországgal és Hollandiával bonyolította le.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek