BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Soha nem ér véget a Malév felszámolása?

Megint meghirdette a Malév vagyontárgyait a nemzeti légitársaság felszámolója, a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Zrt. (NRN). A határidő július 10-én jár le.

A felszámoló megint elsősorban az egész csomagra várja az ajánlatokat. Például az utolsó Malév-gépet és két másik gép katalogizált alkatrészeit már tizenharmadszorra hirdették meg 1 millió 750 ezer dollárért (mintegy 390 millió forint). A balatonlellei üdülőért 323 millió, a benne lévő tárgyakért 4 millió forintot remélnek. A csomag jelentős részét pedig különböző cégekkel szembeni követelések alkotják.

A folyamatban lévő bírósági eljárások és a Bombardier-gép eladásának nehézségei miatt a felszámolás határidejét a tervezett június 30-ról az év végéig meghosszabbította a bíróság. A felszámolás elrendelése óta már több mint 2 esztendő telt el. „A légitársaság vagyonából annyi pénz sem maradt, hogy lehetőség legyen munkabéreink kifizetésére. Remény helyett számunkra az a szomorú valóság, hogy boldogulásunk Magyarországon gyakorlatilag esélytelenné vált. Szerencsés esetben távoli országokban találunk hivatásunk szerinti munkát, családjainkat havonta vagy kéthavonta látjuk” – fogalmazott márciusban a Hunalpa Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete a miniszterelnöknek írt levelében. Szerintük emiatt az elmúlt 2 évben családok tucatjai estek szét. Gyakorlatilag távoli nemzetek használják és élvezik azt a tudást, mely Magyarország nemzeti vagyona. Hozzáteszik: számunkra mit sem ér a rezsiharcban megtakarított párezer forint, ha sokaknak egyáltalán a rezsiszámlák kifizetésére sincs esélye, nem beszélve folyamatosan emelkedő devizahiteleink törlesztéséről.

„A helyközi személyszállítás utaskilométerben számított teljesítménye 2013-ban 5,9 százalékkal bővült. A növekedés alacsony bázishoz képest következettbe, mivel 2012-ben a teljesítmény 10 százalékkal viszszaesett, összefüggésben a Malév 2012. februári megszűnésével” – olvasható a KSH Magyarország 2013 című jelentésében. Hozzáteszik: a legnagyobb mértékben, 11 százalékkal a repülőgépes utazások teljesítménye nőtt, ezzel együtt is alig több mint felét tette ki a két évvel korábbinak. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2013-es utasforgalma 8,5 millió fő volt, lényegében ugyanannyi (0,2 százalékkal több), mint egy évvel korábban. Ugyanebben az évben a járatszám 4,3 százalékkal mérséklődött, így az utasok egy járatra jutó száma 2013-ban is nőtt.

Az egy járatra jutó utasok száma a megelőző tíz évben folyamatosan nőtt, 2013-ban 102 fő volt. A légikikötő a legnagyobb utasforgalmat – csökkenő sorrendbe állítva – 2013-ban is Németországgal, az Egyesült Királysággal, Olaszországgal és Hollandiával bonyolította le.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.