Bár Japánban már néhány hete szinten biztosra vették, hogy a Softbanké, illetve amerikai érdekeltségéé, a Sprinté lesz a T-Mobile US, az ügyletből – legalábbis egyelőre – nem lesz semmi. A Sprint ugyanis hivatalosan is jelezte, hogy visszalép a felvásárlástól. Az ügyletet ismerő források szerint a háttérben valószínűleg az akvizíció miatt induló versenyhatósági eljárás, illetve annak várható eredménye állt. A Softbanknál ugyanis azzal számolnak, hogy jelen állás szerint az amerikai hatóságok megakadályoznák a két mobilcég összeolvasztását.
A Softbank 32 milliárd dollárt kínált a T-Mobile US anyacégének, a Deutsche Telekomnak a társaságért. Az ajánlat visszavonását negatívan fogadták a befektetők, a The New York Times beszámolója szerint a tőzsdezárás utáni kereskedés során a T-Mobil részvényeinek árfolyama 9, míg a Sprint papírjainak értéke 15 százalékkal esett.
A mostani visszalépés ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a Softbank teljesen lemond amerikai piaci részesedése növeléséről, a cég ugyanis csak akkor tudja érdemben felvenni a versenyt a kép legnagyobb szereplővel, a Verizonnal és az AT&T-vel, ha jelentős mértékben bővíti ügyfelei számát. Erre a leggyorsabb módszer a felvásárlás, úgyhogy a jövőben még előfordulhat, hogy újra nekifutnak a T-Mobile megszerzésének.
Kérdés ugyanakkor, hogy lesz-e erre lehetőségük, a Deutsche Telekom amerikai mobilcégéért ugyanis bejelentkezett a francia Iliad, amely 15 milliárd dollárt kínált a T-Mobile US 56,6 százalékos tulajdonrészéért. A francia távközlési cég közleménye szerint a vételárat részben hitelből, részben pedig saját tőkéből fedeznék, ez utóbbi rész mintegy kétmilliárd eurót tenne ki. Az ehhez szükséges tőkeemelésben a társaság többségi tulajdonosa, az alapító Xavier Niel is részt venne.
Az eredetileg televíziós és szélessávú internet szolgáltatásokat kínáló, a mobilpiacra néhány éve belépő francia cég egyébként otthon többek között agresszív piacszerzési módszereiről ismert. Rendkívül alacsony áraival komoly versenyre és díjcsökkentésre kényszerítette mobilpiaci riválisait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.